منطق فینال ومبلی شانس و اقبال را از بین برد

رستاخیز فوتبال آلمان در اروپا

یوپ هاینکس ، سرمربی بایرن مونیخ:

عصر بایرن است

بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در دو بازی رفت و برگشت هفت بر صفر بارسلونای قدرتمند را شکست داد تا به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد .
کد خبر: ۵۶۵۵۶۵
عصر بایرن است

منبع: اکسپرس
به گزارش سایت جام جم ورزشی؛
این نتیجه در تاریخ برگزاری لیگ اروپا  بی سابقه بود اما یوپ هاینکس، سرمربی بایرنی ها، با پشت سر گذاشتن هیاهوی مربوط به آن دو نتیجه حالا به فینال امشب فکر می کند، فینالی که به غیر از بایرن دیگر تیم آلمانی یعنی بورسیا دورتموند هم در آن حضور دارد. نخستین فینال تمام آلمانی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی برگزار می شود که هاینکس نسبت به پیروز شدن و قهرمانی تیمش اطمینان بسیار زیادی دارد. او در گفت و گوی اخیرش با گاردین در آستانه فینال بزرگ ویمبلی از این فینال تمام آلمانی و آینده اش صحبت می کند.

- دو پیروزی بزرگ چهار بر صفر و سه بر صفر که در در دو دیدار رفت  و برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا به دست آوردید نقطه اوج و تکرار نشدنی بایرن مونیخ محسوب می شود؟
• نتایجی که در آلیانس آره نا و نیوکمپ به دست آوردیم قطعا بی نظیر بود اما می تواند در آینده و در جای دیگری تکرار شود. ما فینال لیگ قهرمانان را پیش رو داریم و پیش از آنکه به تکرار نتایج خیره کننده مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فکر کنیم به نتیجه ای فکر  می کنیم که بایرن را به قهرمانی برساند.

- چه چیزی بایرن مونیخ را تا این حد توفانی و دیوانه وار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند؟
• ما چه در مرحله نیمه نهایی و چه مراحل پیش از آن سعی کردیم از ضعف های حریفانمان نهایت استفاده را ببریم. بایرن مونیخ بهتر از هر تیم دیگری می داند که چطور از ضعف های تیم مقابل بهره ببرد. در بازی آخرمان در لیگ اروپا مسی نمی توانست بازی کند  و در شرایطی که او اساس کار تیمش است ما برنامه های جدیدی را پی ریزی کردیم. بایرن علاوه بر اینکه بسیار هوشیار عمل می کند سعی می کند شیوه هیجان انگیز و جدیدی از فوتبال را ارائه بدهد. ما براساس شرایطی که در آن قرار گرفته ایم مسیر درست را انتخاب می کنیم و پیش می رویم. بایرن مونیخ تیم بسیار سخت کوشی است و مسیر انتقال از خط دفاع تا حمله کردن را سریع طی می کند. من هرگز پیش از آغاز هر بازی به این فکر نمی کنم که اگر حریف گل بزند چه کاری باید انجام بدهم، چون اطمینان دارم اگر تیمی قرار است گل بزند آن بایرن است. نتیجه ای که در مقابل بارسا به دست آوردیم ایده آل بود اما با وجود این هنوز بارسلونا را یک باشگاه استثنایی می دانم که زیباترین فوتبال ممکن را به نمایش می گذارد.

- حالا بورسیا دورتموند در فینال انتظار شما را می کشد، بایرن در مقابل این تیم همان بایرن مونیخی خواهد بود که در مقابل بارسلونا قرار گرفت؟
• همه چیز بسیار متفاوت است. این برای فوتبال آلمان بسیار هیجان انگیز است که در آستانه کسب یک جام اروپایی دیگر قرار گرفته است. آخرین بار در سال 2001 چنین موفقیت بزرگی برای فوتبال آلمان به دست آمد. این یک فینال رویایی برای ژرمن هاست و دو تیم آلمانی قرار است در فینال لیگ قهرمانان اروپا بالاترین سطح فوتبال را به نمایش بگذارند، اما به هر حال این خیلی زود است که هر گونه پیش بینی را انجام بدهیم.

- بایرن مونیخ برای حضور در فینال اروپا به سه بازی قبلی خود مقابل بورسیا دورتموند در این فصل فکر می کند؟
• خیر، هر نتیجه ای که در دیدارهای گذشته به دست آمد تعیین کننده برنده فینال نیست. اگر در دیدار فینال همان چیزی باشیم که اکنون هستیم موفقیت با ما خواهد بود. ما به گذشته نگاه نمی کنیم ، هیچ کس نمی تواند دیدارهایی که در فصل اخیر با بورسیا دورتموند را داشتیم با فینالی که در اروپا مقابل همین تیم داریم مقایسه کند. فینال لیگ قهرمانان اروپا بسیار متفاوت تر از هر مسابقه ای  است که ما قبلا در برابر بورسیا دورتموند انجام داده ایم.

- برنامه های تاکتیکی بایرن مونیخ و بورسیادورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا چقدر با یکدیگر متفاوت خواهد بود؟
• من و کلوپ با یکدیگر کاملا متفاوت هستیم. هر دوی ما موفق شدیم تیم هایمان را به فینال بیاوریم اما شیوه هایمان شباهت چندانی با یکدیگر نداشت. من فکر می کنم آنها در فینال هم فقط به فکر حمله کردن هستند. این فینال مانند هیچ فینال دیگری نخواهد بود و نظیر آن را هرگز کسی ندیده است. هر دو تیم جنگ برابری خواهند داشت، اما می خواهم بایرن برنده این جنگ برابر باشد.

- این اتفاق را حتمی می دانید؟
• این را باید در فینال ببینید.  اطراف بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند در هفته های اخیر خبرهای حاشیه دیگری که با فینال ارتباطی ندارد پراکنده شد ، مثل انتقال ماریو گوتزه به بایرن و یا هر خبر دیگری که ذهن همه را مشغول می کند. ما بدون اهمیت دادن به این اخبار بیهوده فقط سعی می کنیم به نوع فوتبالی که در فینال قصد داریم نمایش بدهیم فکر کنیم، هیچ چیزی نمی تواند بایرن مونیخ را تحت تاثیر خود قرار بدهد. ما شانس زیادی برای پیروزی برابر بورسیا دورتموند داریم. فوتبال زیبا و هیجان انگیز بایرن مونیخ همه تیم ها را از سر راه خود برمی دارد. فوتبال دیوانه وار و هیجان انگیز بایرن مونیخ در این فصل هنوز تمام نشده و اصلا قرار نیست تمام شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها