کشت ارگانیک در 12 استان

عضو انجمن ارگانیک ایران گفت: کاشت و تولید محصولات ارگانیک در 12 استان کشور با تخصیص تسهیلات و اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی حمایت می‌شود.
کد خبر: ۵۶۳۱۵۰

به گزارش ایرنا ، محمدرضا اردکانی افزود: فرآیند تولید محصولات ارگانیک هزینه‌بر است و باید ضمن اعمال نظارت و بازرسی از سوی نهادهای دولتی از فعالان این بخش حمایت شود.

وی بر لزوم ارتقای این حمایت‌ها برای بالا‌بردن انگیزه کشاورزان درخصوص تولید محصولات ارگانیک تاکید کرد.

وی از انار، زعفران، پسته، انجیر و گیاهان دارویی به عنوان محصولاتی نام برد که اکنون به شیوه ارگانیک در کشور تولید می‌شوند.

این استاد دانشگاه و متخصص کشاورزی اکولوژیک و ارگانیک بر ضرورت کیفی‌سازی غذا تاکید کرد و گفت: محصولات ارگانیک باید ویژگی خاصی داشته باشند و در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی و مصنوعی استفاده نشود و تنها با شرایط طبیعی رشد کنند.

اردکانی با بیان این‌که محصولات تولید شده در شرایط طبیعی متقاضی بیشتری دارد، افزود: محصولات محلی سالم‌تر است و حتی طعم و مزه بهتری دارد و بیشتر مردم تمایل دارند از این محصولات استفاده کنند.

وی با اشاره به روند رو به رشد سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور گفت:‌ اکنون باید بیشتر به بازار محصولات تولیدی توجه کرده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

اردکانی با بیان این‌که محصولات ارگانیک به صورت سنتی و نیز غیرسنتی به فروش می‌رسد، افزود: در بازارهای سنتی با اعتماد به فروشنده این محصولات را تهیه می‌کنند، اما در بازارهای غیرسنتی محصولات با برچسب و استاندارد و قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها