ثبت نام 75 داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در روز اول

آغاز دومین روز نام نویسی داوطلبان

پنج چهره شناخته شده در رقابت انتخابات ریاست جمهوری که امروز در نخستین روز ثبت نام به وزارت کشور آمدند پس از نام نویسی در گفت‌وهای کوتاهی از دلایل حضور خود در این رقابت گفتند و به گوشه‌ای از برنامه‌ها خود هم اشاره کردند.
کد خبر: ۵۶۰۷۰۱
نامزدهایی که ثبت نام کردند چه گفتند؟

به گزارش جام جم آنلاین کاندیدای جبهه پایداری پس از ثبت نام با بیان این که انتخابات آینده انتخابات چندقطبی است، گفت: امیدواریم دولت آینده تمرکز خود را برای حل مشکلات اساسی کشور معطوف کند.

لنکرانی تصریح کرد: بنده وظیفه خود دانستم در این صحنه حضور پیدا کنم و امیدواریم این حضور نشان دهد که پول و وابستگی‌های خانوادگی کار نمی‌کند و آنچه کار می‌کند ایمان، تلاش و کوشش فراوان برای ساخت کشور است.

وی با بیان اینکه حل معضلات کشور غیرممکن نیست، گفت: ان‌شاءالله دولت یازدهم تلفیقی از برنامه های آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی باشد.

کاندیدای جبهه پایداری با تأکید بر حضور همه اقشار مختلف مردم در صحنه انتخابات خاطرنشان کرد: حضور جوانان بسیار مهم است چرا که هر جا جوانان حضور داشتند، گره‌گشایی کردند و امیدواریم صحنه انتخابات نمایشی از حضور مؤمنانه برای پیشرفت کشور باشد.

وی گفت: اگر پس از شمارش آراء و تأیید شورای نگهبان بنده رئیس جمهور شوم، اولین برنامه‌ام تشکیل شبکه نخبگان برای پشتیبانی از تصمیمات دولت خواهد بود، بنابراین ما در اولین اولویت خود توجه خود را معطوف به نیازهای اساسی مردم خواهیم کرد.

سعیدی‌کیا:احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ضروریات است

سعیدی کیا نیز احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را از ضروریات امروز کشور دانست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت‌نام گفت: فکر می‌کنم با توجه به تجربه‌ای که دارم و با فرهنگ غنی‌ اسلامی ایرانی، اقتصاد پویا و فعال و زندگی آرام توأم با رفاه را می‌توان برای مردم فراهم کرد و به همین دلیل به صحنه آمده‌ام.

سعیدی‌کیا با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت اقتصاد سامان خوبی ندارد و سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال افت کرده و شاهدیم که بیکاری و تورم افزایش پیدا کرده است.

نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری تأکید کرد: بنده حتماً تا آخر در صحنه باقی خواهم ماند.

کواکبیان:ر‌أی نیاورم به رقیبم شیرینی می‌دهم

دبیرکل حزب مردمسالاری نیز پس از ثبت نام گفت: شعار من شعار زنده باد اصلاح‌طلب است، دولتم دولت اخلاق و رنگ‌مان رنگ سبز است.

مصطفی کواکبیان با بیان اینکه برای خلق حماسه سیاسی آمده‌ام و امید دارم که مورد استقبال مردم قرار بگیرم، گفت: نگران نیستم که رأی نیاورم و حتی اگر بنا به دلایلی رأی نیاوردم، به رقیبم یک جعبه شیرینی می‌دهم و تبریک می‌گویم.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید اجماع برسند، گفت: این اجماع یا باید از طریق نظرسنجی صورت گیرد ‌یا از طریق 35 حزب اصلاح‌طلب.

عضو حزب مردمسالاری گفت: بنده خودم را فعالی سیاسی می‌دانم و همیشه در عرصه سیاست خواهم بود و هیچ وقت به سمت انزوا و گوشه‌نشینی نخواهم رفت.

وی شعار خود را «زنده باد اصلاح‌طلب» عنوان کرد و گفت: دولتم دولت اخلاق است و رنگمان رنگ سبز خواهد بود.

واعظ‌ ‌زاده:وضعیت کشور مطلوب نیست

یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که امروز ثبت نام کرد صادق واعظ زاده بود. وی با بیان اینکه وضعیت کشور مطلوب نیست، گفت: در تلاشم تا با استفاده از نیروهای باتجربه و جوان پیشرفت را برای کشور به ارمغان بیاورم.

وی افزود: حضورم در رقابت‌های انتخاباتی به پیشنهاد و اصرار گروهی از دانشمندان برجسته و مدیران ارشد و اجرایی کشور در طول سالیان گذشته و جوانان بوده است و دلیل مستقل آمدنم، جلوگیری از وجود جنجال و آشوب سیاسی در کشور است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وضعیت کشور به گونه‌ای شده که هرچقدر پیش می‌رویم، سلب اعتمادها و دعواهای سیاسی بالاتر می‌رود، گفت: قطعا در این شرایط یک نامزد مستقل که وابستگی گروهی و باندی ندارد، می‌تواند در تسریع پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک‌زا باشد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کشور مطلوب نیست و قطعا برگشت به گذشته هم مناسب نخواهد بود، گفت: باید به خواسته‌های اساسی مردم پاسخ داد. امروز با مشکلات بیکاری و تورم روبرو هستیم و معتقدم که مهمترین محور برای از پیش‌رو برداشتن بیکاری و تورم، رونق تولید است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وضعیت کشور مطلوب نیست، گفت: در تلاشم تا با استفاده از نیروهای باتجربه و جوان پیشرفت را برای کشور به ارمغان بیاورم.

روحانی:رنگ فیروزه‌ای را هوادارانم انتخاب کردند

حسن روحانی هم پس از ثبت نام گفت که رنگ فیروزه‌ای از سوی هوادارانش برای تبلیغات انتخاباتی وی انتخاب شده است.

پیش از این رنگ بنفش به عنوان رنگ انتخاباتی حسن روحانی اعلام شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پاسخ به این سؤال که حضورتان در اولین روز ثبت‌نام به دلیل جدیت شما برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است؟، گفت: مگر نباید جدی باشم؟ در کار خیر عجله کردن مستحب است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رنگ انتخابات شما فیروزه‌ای است؟، گفت: این رنگ توسط هوادارانم‌ انتخاب شده است.

روحانی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه گفته می‌شود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روز آخر ثبت‌نام به وزارت کشور خواهد آمد، گفت: چند روز صبر کنید تا همه چیز را ببینید.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین در باره این که آیا آقای هاشمی رفسنجانی از شما حمایت می‌کند؟، گفت: این موضوع را باید خودشان اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
۰
۰
در دنیا كاندیداها واضح و روشن صحبت میكنن مثلا ً درآمد زیر 30000 دلار در سال مالیات نده یا مثلا ً درمان 25% رو به 30% افزایش میدم و ..... اما در ایران همه حرفای قشنگ كلی میزنن مثلا رفع مشكل اقتصادی رفع بیكاری و .... بعدا ً هم میگن نشد هیچكیم مسئول نیست كه چرا نشد ..... تازه برنامه ها همه 10 ساله هست كه دیگه اونی كه قول داده بود دیگه نیستش اصلا ً
مردخاك ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
زیاد شنیدیم ولی فعل ندیدم

نیازمندی ها