مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان تخلفات تبلیغاتی زودرس کاندیدا‌ها را رصد می‌کند و این موارد در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۵۳۷۰۳
تبلیغات زودرس کاندیداها در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر خواهد بود

علیرضا نیلچی در جمع خبرنگاران استان خراسان ، با بیان این مطلب، گفت: هیات‌های مرکزی نظارت بر انتخابات در 31 استان و 421 شهرستان کشور تشکیل شده است. در خراسان جنوبی نیز در 11 شهرستان و 22 بخش، این هیات‌ها تشکیل شده و افراد آموزش‌های کلی را دیده‌اند.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان با بیان این که کلاس‌های آموزشی برای این هیات‌ها در 80 درصد کشور برگزار شده است، ادامه داد: در این کلاس‌ها افراد نسبت به قوانین و ضوابط اجرایی انتخابات آگاهی کسب کرده‌اند.

نیلچی با اشاره به برگزاری هم‌زمان دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا،‌ گفت: سعی شورای نگهبان بر این است که هیچ یک بر دیگری تاثیری نداشته باشد.

وی ارکان انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: قانون، نامزدها، مجریان، ناظرین و مردم از ارکان انتخابات هستند که در این میان، مردم تعیین‌کننده انتخابات هستند.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان، یادآور شد: شورای نگهبان بعد از اتمام ثبت‌نام، به بحث تایید صلاحیت‌ها ورود پیدا خواهد کرد و براساس سوابق، بررسی صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.

نیلچی با بیان این که شورای نگهبان افراد واجد صلاحیت را در مهلت قانونی برای حضور در رقابت‌ها معرفی می‌کند،‌ گفت: وظیفه شناسایی فرد اصلح بر عهده مردم است.

وی با بیان اینکه تعداد ناظرین انتخابات بر اساس تعداد مراجعین و رای دهندگان و مسافت تعیین خواهد شد، افزود: متوسط سن ناظرین انتخابات 40 سال و مدرک آنها کارشناسی است.

نیلچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفرهای استانی زودهنگام برخی کاندیداها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود، گفت: اگر این سفرها مصداق تبلیغات باشد، شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها آن را مد نظر قرار خواهد داد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها