شعار هفته سلامت:

‌فشار خون را جدی بگیریم

یک متخصص تغذیه، مصرف آجیل بی‌نمک را به علت داشتن منیزیم در کنترل فشار خون بسیار موثر دانست و همچنین سویا را منبع غنی از سدیم عنوان کرد و گفت: مصرف سویا با فشار خون رابطه معکوس دارد، به نحوی که با مصرف سویا فشار خون کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۴۳۲۶۱

فرزاد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، داشتن شیوه زندگی نامناسب را عامل اصلی ابتلا به فشار خون بیان کرد و افزود: زندگی بدون تحرک همراه با استرس و پرخوری فرد را در معرض ابتلا به بیماری فشار خون قرار خواهد داد. بالا بودن فشار خون می‌تواند موجب آسیب به قلب و عروق قلبی شده و همچنین بر عروق محیطی پا، دست و چشم اثرگذار بوده و کلیه‌ها را نیز تخریب کند.بابایی مصرف بیش از اندازه سدیم راعامل موثری در ابتلا به بیماری فشار خون دانست و گفت: هر فرد باید روزانه تا پنج گرم نمک یعنی به اندازه یک قاشق چایخوری نمک مصرف کند و افراد مبتلا به فشار خون نیز باید نصف این میزان یعنی 5‌/‌2 گرم نمک را روزانه مصرف کنند.

نور خورشید از روماتیسم مفصلی پیشگیری می‌کند

پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید دریافته‌اند: نور خورشید فاکتوری مهم برای پیشگیری از خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی (اوستئوآرتریت) است.

به گزارش ایسنا، این پزشکان می‌گویند: این مطالعه به مفهوم این نیست که افراد تمام طول روز مقابل آفتاب بنشینند، چون افراط در این زمینه نیز می‌تواند خطرات جدی برای پوست داشته باشد، اما یک رفتار متعادل در این زمینه بسیار موثر است.به این ترتیب پزشکان توصیه می‌کنند که افراد در ماه‌های تابستان روزانه 15دقیقه در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند و به اصطلاح از ویتامین آفتاب یا همان ویتامین D نیز بهره‌مند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها