فرمانده انتظامی شهرستان کرج از متلاشی شدن اعضای باند بزرگ سارقان داخل خودرو با اعتراف به 100 فقره سرقت و دستگیری شرور فراری خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۴۷۷
انهدام باند بزرگ سارقان خودرو

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان در نشست خبری گفت: اواخر بهمن ماه سال جاری ماموران گشت نامحسوس کلانتری 31 کوی کارمندان هنگام گشتزنی در بلوار جمهوری به یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین که در حال پرسه زدن در کنار خودروهای پارک شده در بلوار بودند مظنون شده و با تحت کنترل قرار دادن آنها متوجه شدند که راکبان موتورسیکلت قصد شکستن شیشه یکدستگاه خودرو پراید را دارند بنابراین ماموران بلافاصله با صدور دستور ایست قصد توقف آنها را داشتند اما این افراد بدون توجه به دستور ماموران از محل متواری شدند.

وی افزود: تعقیب و گریز ماموران با متهمان تا میدان شهدا کرج ادامه یافت و در نهایت ماموران موفق شدند موتورسیکلت متهمان را متوقف کننداما در همین حین یکی از آنها با شی تیز و برنده ای که در دست داشت به سمت ماموران حمله ور شد که با برخورد قاطعانه و سرعت عمل ماموران دستگیر اما راکب موتورسیکلت از این فرصت استفاده و متواری می شود.متهم دستگیر شده به نام «حسین-ح» جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و تحت بازجویی ماموران اعتراف کرد که از اعضای باند بزرگ سارقان داخل خودرو بوده و با استفاده از خودرو های مدل بالا و بعضاً با موتور سیکلت اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو ها در مناطق مختلف کرج می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهارداشت: با توجه به اظهارات متهم پیگیری برای دستگیری متهم فراری و سایر همدستان وی آغاز شد و سرانجام با انجام کارهای اطلاعاتی مخفیگاه سه عضو دیگر باند در منطقه اسلام آباد و خیابان دانشکده کرج شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی سه عملیات غافلگیرانه هر سه سارق را در مخفیگاه خود دستگیر و در بازرسی از منازل متهمان تعداد 65 دستگاه ضبظ خودرو، 24 عدد پنل، 20 عدد بلندگو، 156 قلم لوازم و قطعات خودرو، تعدادی اسناد و مدارک شناسایی کشف و همچنین دو دستگاه خودروی زانتیا و پژو 206 نیز توقیف شد.

سرهنگ خیرخواهان اظهارداشت: سارقان دستگیر شده به هویت های «حمید-ق»، «علیرضا-س» و «سهیل-ز» همگی از مجرمان سابقه دار بوده که ضمن سرقت لوازم داخل خودرو اقدام به فروش آنها در مغازه ای که راه اندازی کرده بودند می کردند.

وی افزود: ماموران در بازجویی تخصصی از اعضای باند بزرگ سارقان داخل خودرو که همگی اعتیاد به مواد مخدر از نوع شیشه دارند، پی بردند متهمان به صورت گروه های جداگانه با استفاده از خودرو های مکشوفه و موتورسیکلت در مناطق مختلف کرج پرسه زده و با شناسایی خودرو های مورد نظر به شیوه های مختلف از قبیل شکستن شیشه و یا باز کردن درب خودرو محتویات داخل آنها را به سرقت می برده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به اینکه احتمال سرقت های بیشتری از سوی این سارقان وجود دارد از شهروندانی که به این شیوه از آنها سرقت شده است خواست تا جهت پیگیری موضوع به کلانتری 31 کوی کارمندان مراجعه کنند.

پایان سرقت های خشن باند کلبه وحشت

سرهنگ خیرخواهان اظهار داشت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر اینکه لحظاتی پیش سه سارق نقابدار وارد منزل وی شده و مقادیری طلا و 53 میلیون تراول و وجه نقد از وی به سرقت برده اند، بلافاصله ماموران کلانتری 26 ماهدشت جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در صحنه مشخص شد که در ساعت 9 صبح همان روز سه نفر که صورت خود را با نقاب پوشانده بودند وارد منزل پیرمرد و پیرزنی شده و با رفتارهای خشن با بستن دست و پا و زدن چسب به دهان آنها و مصدوم کردن پیرمرد صاحبخانه با چاقو مبلغ 53 میلیون تومان چک و وجه نقد و مقادیری طلا و جواهر موجود در منزل را که ارزش آنها 10 میلیون تومان تخمین زده شده بود به سرقت برده و متواری می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله طرح مهار در حوالی محل سرقت به اجرا درآمد که در جریان این طرح ماموران گشت کلانتری موفق شدند یکی از سارقان را شناسایی و به همراه اموال به سرقت رفته دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.

وی افزود: در بررسی سوابق کیفری متهم مشخص شد که وی دارای سه فقره سابقه کیفری بوده و سایر همدستانش نیز همگی از سارقان سابقه داری می باشند که آخرین بار پس از آزادی از زندان، با تشکیل باند سرقت و انتخاب عنوان «کلبه وحشت » برای باند خود سرقت های بعنف از منازل را با تهدید و زورگیری آغاز کرده اند.

سرهنگ خیرخواهان اضافه کرد: با راهنمایی های متهم دستگیر شده مخفیگاه سایر همدستان وی از جمله سردسته باند به نام «میثم – ه» نیز در باغ متروکه ای در اطراف ماهدشت شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه تمامی اعضای باند دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بازجویی ماموران از سردسته باند مشخص شد که وی با داشتن پنج فقره سابقه کیفری هر بار پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی با انجام سرقت های به عنف و خشن مالکان منازل مسکونی را تهدید کرده و اموال آنها را به سرقت می برده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به این که اعضا این باند به سرقت در تهران شهریار و کرج معترف شدند از شهروندان درخواست کرد چنانچه به این شیوه از آنها سرقت شده است جهت پیگیری موضوع به کلانتری 26 ماهدشت مراجعه کنند.

دستگیری شرور فراری تحت تعقیب

سرهنگ خیرخواهان از دستگیری شرور فراری تحت تعقیب در استانهای مختلف کشور خبر داد و افزود: مدتی پیش در پی مراجعه شهروندی به کلانتری 26 ماهدشت و ارائه شکایت مبنی بر اینکه فرد شروری، با ضرب و شتم و وارد کردن ضربات چاقو منجر به فلج شدن انگشت دست راستش شده و اموال و وجه نقد همراه او را به سرقت برده است پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با راهنمایی های شاکی تصویر فرضی سارق شرور ترسیم و با راهنمایی های شاکی در خصوص وضعیت ظاهری متهم و مراجعه ماموران به بانک اطلاعاتی سارقان مشخص شد که شرور مورد نظر «مجتبی-ر» معروف به «مجتبی دالتون» می باشد که دارای شرارت ها و سرقت های فراوان و سوابق کیفری متعدد بوده و تحت تعقیب پلیس تعدادی از استانهای کشورمان نیز می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج تصریح کرد: با پیگیریهای ماموران مشخص شد که «مجتبی دالتون» که آخرین بار بعد از مشارکت در یک قتل، متواری شده بود به محل اصلی خود بازگشته است.ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی پاتوق وی را در یک چایخانه سنتی در ماهدشت شناسایی و در یک عملیات ضربتی او را به همراه برادر دیگرش که قصد فریب ماموران برای فرار متهم اصلی را داشت دستگیر کردند.

سرهنگ خیرخواهان اظهار داشت: «مجتبی» و برادرش که به برادران دالتون معروف هستند دارای سوابق کیفری متعدد سرقت و زورگیری می باشند.

گفتنی است ، متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها