دروازه بان لژیونر ایرانی همچنان می درخشد؛

دانیال داوری رکوردش را به عدد 10 رساند

اسم شناسنامه ام محمد است

داوری:نمرات کیکر دلسردم نمی کند

دانیال داوری ، بازیکن ایرانی – لهستانی که در آلمان با واکنش های سریعش مورد توجه است با عملکرد خوب به تیمش آینتراخت برانشواگ کمک کرده است تا در آستانه صعود به بوندسلیگا یک آلمان قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۳۸۶۹۵
داوری:نمرات کیکر دلسردم نمی کند

 دانیال در زمان مصاحبه با سایت گل سعی می‌کند روی ایرانی خود را هم نشان دهد و همچنین به این مسئله اشاره می‌کند که هیچگاه نگفته فقط آلمانی هستم.

 دانیال از خودت و خانواده چند ملیتی ات بگو و اینکه چه شد که فوتبال را شروع کردی؟

پدرم ایرانی و مادرم لهستانی است. من خیلی زود فوتبال را در سن 4 سالگی شروع کردم و از طریق پدربزرگم با دنیای فوتبال آشنا شدم، کسی که حامی من بود و باعث شد برای همیشه به این رشته علاقه پیدا کنم.

 در مورد اسم تو در ایران شایعاتی وجود دارد، اسم تو بالاخره دانیل است، دانیال یا محمد دانیال؟

 اسمم دانیل است و در شناسنامه محمد هستم ولی اسمم محمد دانیال نیست!

 برسیم به تیم ملی ایران، چه زمانی متوجه علاقه کارلوس کروش به خودت شدی؟

 مدیر برنامه هایم و کروش از تابستان با هم در ارتباط بودند و آن موقع متوجه علاقه او شدم. اما شخصاً دو هفته پیش با کارلوس کروش صحبت کردم و این صحبت ها درباره دعوت به تیم ملی بود. اما قبل از آن ارتباط فقط از طریق مدیر برنامه هایم بود.

 نخستین واکنش تو و خانواده ات به دعوت شدنت چه بود؟

 مسلماً خیلی خوشحال شدند، مخصوصاً فامیلم در ایران که خیلی وقت است آن ها را ندیده ام. این خوشحال کننده است که می‌توانیم دوباره همدیگر را ببینیم و بسیار هم به این مسئله افتخار می‌کنند.

 خانواده ات در ایران زندگی می‌کنند یا آلمان؟

 پدر و مادرم در آلمان زندگی می‌کنند ولی خانواده پدری ام همه در ایران هستند.

 در یکی از مصاحبه های اخیرت گفته بودی خودت را آلمانی می‌دانی! آیا علاقه ات برای بازی در تیم ملی ایران تنها به دلیل ناامیدی از بازی برای آلمان است؟

 نه من گفتم خودم را به عنوان یک ایرانی هم می‌شناسم اما خب مطمئناً آدم در جایی که به دنیا آمده و بزرگ شده است احساس راحتی می‌کند. اما من ایرانی هم هستم و پدرم آداب و رسوم ایرانی را به من آموخته است. من فقط به این خاطر که از دعوت به تیم ملی آلمان ناامید هستم نمی‌خواهم به ایران بیایم بلکه این موضوع را افتخار بزرگی می‌دانم و بسیار خوشحال می‌شوم که درون دروازه ایران بایستم.

 بازیکنان دورگه و دوملیتی دیگری هم در چند سال اخیر به تیم ملی آمده اند آیا هیچکدام از آن ها را می‌شناسی یا با آن ها در این باره مشورت کرده ای؟

 شخصاً با هیچ کدام آشنا نیستم اما دژاگه را می‌شناسم و می‌دانم برای ولفسبورگ بازی کرده است ومشورتی هم با هیچ کدام نداشته ام.

 

نخستین دورگه ای که برای تیم ملی بازی کرد فریدون زندی بازیکن سابق کایزسلاترن بود که در فارسی حرف زدن مشکلات جدی داشت و تبدیل به سوژه مردم و رسانه ها شده بود. آیا خودت را برای این مسئله آماده کرده ای و برنامه ای برای یادگیری زبان داری؟

 نه خودم را برای این مسئله آماده نکرده ام! مسلماً سعی می ‌کنم که فارسی ام را بهتر کنم اما مطمئناً نمی‌شود 6 ماهه زبان را یاد گرفت.

 با توجه به تداخل بازی ها بوندسلیگا 2 با مقدماتی جام ملت های آسیا نتوانستی برای بازی با لبنان به ایران بیایی. برای بازی بعدی تیم ملی در ماه مارچ مقابل کویت حضور خواهی داشت؟

 اگر مربی مرا دعوت کند 100 درصد. برای بازی با لبنان با محدودیت زمانی زیادی به دلیل تداخل برنامه بازی ها بوندسلیگا2 مواجه بودیم. اما اگر برای بازی بعد مربی ها از عملکردم راضی باشند و مرا دعوت کنند حتماً بازی می‌کنم.

 از سقف آرزوهایت بگو و اینکه چه چیزی را در فوتبال دنبال می‌کنی؟ دوست داری فوتبال ات را در آلمان دنبال کنی یا به انگلیس و اسپانیا بروی؟

 در این مورد هنوز فکر نکرده ام. در حال حاضر این مسئله بعید است. هدف بعدی ام موفقیت با آینتراخت برانشواگ و صعود به دسته بالاتر است. مسلماً آرزوی بزرگی است که در تیم های بزرگ دنیا بازی کنم اما هنوز راه طولانی در پیش دارم و باید ببینم که به کجا می‌رسم.

 تیم ات آینتراخت برانشواگ در بازی های این فصل فوق العاده عمل کرده و با فاصله در صدر جدول است و بسیار به صعود به بوندسلیگا 1 نزدیک هستید. این فصل صعود می‌کنید؟

 بزودی مشخص خواهد شد. ما هنوز 14 بازی پیش رو داریم و باید بازی های زیادی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. ما فاصله زیادی با تیم های پایین تر داریم ولی در فوتبال هر چیزی ممکن است و فعلاً باید بازی های بعدی را با پیروزی از میدان برون بیاییم.

 البته خودت هم عملکرد فوق العاده ای داشتی و تا دو هفته قبل در رده بندی کلی بهترین بازیکنان کیکر هشتم بوده ولی در دوبازی آخر نیم فصل دو نمره 5 گرفتی و چند رده ای پایین آمدی؟! علتش چه بود؟

 آدم نباید نمرات کیکر را جدی بگیرد. خیلی از افراد به رسانه ها و حرف هایشان اعتقاد زیادی دارند اما این مسائل برای من اصلاً مهم نیست چون معمولاً خبرنگارانی نمره می‌دهند که بیشترشان آگاهی از فوتبال ندارند. من فقط به عملکرد خودم نگاه می‌کنم و سعی می‌کنم بهترین نمایشم را ارائه کنم. هر بازیکنی در فوتبال روز خوب و بد دارد و عملکرد من در دو بازی اخیر می‌توانست بهتر باشد ولی من به رده بندی کیکر اهمیت نمی‌دهم.

 به عنوان آخرین سوال با توجه به وضعیت فعلی شانس صعود ایران به جام جهانی را چقدر می‌دانی؟

 هنوز در این باره نظری ندارم. من هنوز در تیم ملی نبوده ام و نمی‌توانم درباره قدرت تیم نظر دهم و فقط بازی ایران-کره را دیدم که یک هیچ برنده شدیم اما تیم های دیگر را نمی‌شناسم که بتوانم بگویم آن ها در چه سطحی هستند. اما امیدوارم که ایران جواز حضور در جام جهانی را کسب کند چون این افتخاری بزرگ برای ایران و مردمش محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها