در جهت ارتقای سلامت و نشاط اجتماعی

قمری : توسعه همگانی دوچرخه سواری را مورد توجه داریم

توسعه همگانی رشته دوچرخه سواری را در جهت دستیابی به این هدف مهم در دستور کار داریم.
کد خبر: ۵۳۵۹۳۹
قمری : توسعه همگانی دوچرخه سواری را مورد توجه داریم

قمری با اشاره به تاکید مسوولان بر توسعه ورزش همگانی با هدف نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامتی هموطنان و سالم سازی هوای شهری ، تصریح کرد : توسعه همگانی رشته دوچرخه سواری را در جهت دستیابی به این هدف مهم در دستور کار داریم.


رییس فراسیون دوچرخه سواری در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با ویژه خواندن شرایط کنونی جامعه در ارتباط با مشکلات جسمی و حرکتی و همچنین معضلات ترافیکی و آلودگی شهری گفت: ورزش همگانی در کشور ما با توجه به رو آوردن جوانان و به خصوص بانوان به ورزش ، در حال پیشرفت است که می توان با برنامه ریزی مناسب به آن جهت داد و آن را در جامعه نهادینه کرد.

خسرو قمری افزود:در حال حاضر یکی از معضلات عمده کلان شهرهای کشور بحث آلودگی و ترافیک آن است که با نگاه به کشورهای توسعه یافته می توان راه رفته آن ها را الگو قرار داد و با ترویج ورزش همگانی و به طور خاص دوچرخه سواری در بین افراد جامعه، از حجم این مشکلات کاست.

وی ادامه داد: اگر با برنامه ربزی بتوانیم استفاده از وسایل نقلیه شخصی آلوده کننده هوا را به حداقل رسانده و در طرف مقابل رویکرد به استفاده از دوچرخه را توسعه دهیم با یک تیر دو هدف؛ کاهش آلودگی و ترافیک در سطح جامعه و گسترش نشاط و سلامتی در بین خانواده ها را نشانه رفته ایم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به ضربه سنگین تعطیلی کلان شهرها بواسطه آلودگی شدید هوا به بدنه اقتصادی کشور گفت: با تعطیلی حتی یک روز از شهرهای صنعتی و بزرگ کشور هزینه های گزافی را باید متحمل شد که جبران آن هزینه ها به وقت و انرژی بسیاری نیاز دارد، اما می توان با تدوین برنامه هایی با صرف هزینه ای بسیار کمتر از ضربه های اقتصادی روزهای تعطیل، ورزش دوچرخه سواری را در جامعه بسط داد.

وی افزود: اگر بتوان 1000 نفر را در جهت استفاده از دوچرخه به جای استفاده از ماشین های شخصی سوق داد ، می توان گفت که با این کار به اقتصاد، سلامت و نشاط جامعه خدمت کرده ایم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها