مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور با بیان اینکه اصفهان در بیشتر زمینه ها پیشرو است، گفت: صنعتگران این استان در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان نیز پیشقدم هستند.
کد خبر: ۵۰۸۹۹۶

"رحیم مطهرنژاد" در نشستی با رییس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت:400 تا 500 هزار زن و دختر از خانواده افراد زندانی در معرض آسیب قرار دارند که صنعتگران می توانند ما را در رفع مشکلات آنها یاری کنند.

وی افزود: مدیرکل زندان های استان اصفهان تا امروز حدود شش هزار متر فضا برای ایجاد و توسعه اشتغال زندانیان در اختیار بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال زندانیان، امنیت در کشور را بالا می برد، گفت: بخش صنعت می تواند زندانیان اصلاح شده را در کارگاه های خود بپذیرد تا کاری یاد بگیرند.

مطهرنژاد با اشاره به اینکه سازمان دولتی برای حمایت از زندانیان وجود ندارد، گفت: بنیاد تعاون از بخش خصوصی کمک می خواهد تا با به کار گرفتن زندانی ها در کارگاه ها، نگرش منفی جامعه نسبت به این افراد عوض شود.

وی با بیان اینکه برای حرفه آموزی به زندانیان هیچ تشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: ما نیروی انسانی و مددجو، ساختمان، فضا و توان کافی در اختیار داریم و می توانیم با کمک صنعتگران، اقدامات مهمی در زمینه سرمایه گذاری برای اشتغال زندانیان انجام دهیم.

مطهرنژاد به تاسیس سه شرکت بازرگانی، عمران و ساختمانی و سرمایه گذاری و بانکی اشاره کرد و گفت: با وجود این شرکت ها، بنیاد در چهار ماه اخیر توانسته است در استان های مختلف حدود دو هزار شغل ایجاد کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها