4 گروه خودرویی پارک کردند

کورس 3 خودروساز در خیابان بورس

بورس اوراق بهادار تهران در پی اعلام افزایش قیمت خودروها بوی خودرو به خود گرفت و به رشد آرام خود ادامه داد.
کد خبر: ۵۰۸۱۶۳

به گزارش ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران به دلیل اعلام نرخ‌های جدید فروش خودرو شاهد صدر‌نشینی این گروه بود و برترین صف‌های خرید بازار را به خود اختصاص داد.

به این ترتیب گرچه دماسنج بازار سرمایه نسبت به روز گذشته رشد کمتری را تجربه کرد ولی با صدرنشینی گروه خودرو و اقبال این گروه پس از مدت‌ها کاهش همراه بود.

بر این اساس نماد معاملاتی ایران‌خودرو از همان ابتدای معاملات مورد توجه قرار گرفت و شاهد صف‌های خرید بود، به طوری که امروز بیش از 18 میلیون سهم این شرکت مورد مبادله قرار گرفت و قیمت آن به 166 تومان رسید. شرکت سایپا نیز با حجم بالای معاملات همراه بود و بیش از سه میلیون سهم این شرکت با قیمت 132 تومان خریداری شد.

به این ترتیب در نتیجه معاملات دیروز (سه‌شنبه) فعالان تالار شیشه‌ای 524 میلیون برگه سهم و حق‌تقدم را به ارزش 1593 میلیارد ریال در بیش از 21 هزار نوبت معاملاتی دادوستد کردند.لذا شاخص کل 18 پله بالا رفت و در رقم 29 هزار و 32 واحد نشست. شاخص صنعت نیز با 22 واحد صعود رقم 23 هزار و 896 واحد را ثبت کرد.

راه‌اندازی صندوق وقف در بازار سهام

در همین حال ،​ دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با راه‌اندازی صندوق وقف سهام در بازار سرمایه، خیران به جای وقف اموال فیزیکی خود می‌توانند اوراق بهادار وقف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان با تاکید بر این‌که امکان وقف سهام از موارد مورد بحث در کمیته فقهی سازمان بورس بوده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که جای خالی چنین ابزاری در بازار سرمایه احساس می‌شد و از سوی دیگر این ابزار جدید مشکلی به لحاظ شرعی نداشت، کمیته فقهی سازمان بورس با ورود صندوق وقف به بازار سرمایه موافقت کرد.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون کالاهای فیزیکی مانند بیمارستان و مدرسه از سوی خیرین وقف می‌شود، خاطرنشان کرد: با ورود این ابزار جدید مالی به بازار سرمایه، امکان وقف اوراق بهادار هم برای خیرین فراهم می‌شود.موسویان با اشاره به ساختار این ابزار جدید مالی اظهار کرد: با بحث‌هایی که به لحاظ فقهی انجام شد و استفتا‌هایی که از مراجع به عمل آمد به این نتیجه رسیدیم که وقف سهام مشکل شرعی ندارد.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس گفت: به این ترتیب در صندوق وقفی سود حاصله به نیازمندان پرداخت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها