هایدی هانکینز، دختربچه چهار ساله بریتانیایی از هوشی به مراتب فراتر از معمول برخوردار است.هایدی با ضریب هوشی نزدیک به انشتین و استفان هاوکینز تعجب محافل علمی بریتانیا را برانگیخته است.
کد خبر: ۴۶۷۱۳۳

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نفل از جنتساید، هایدی چهار ساله در یک تست ضریب هوشی ( IQ) برابر با 159 دارد. این ضریب هوشی فقط یک رقم  کمتر از ضریب هوشی آلبرت انشتین است.

دخترک چهار ساله ساکن وینچستر در جنوب انگلستان از هوشی به مراتب فراتر از ابنای بشر برخوردار است به ویژه در چنین سن اندکی. این مساله موجب شده که حتی سازمان منسا اورا بپذیرد. منسا سازمانی بین المللی است که تنها هدف آن پذیرش افرادی است که نتایج تست ها ضریب هوشی آنها را فراتر از 98 درصد جمعیت جهان نشان دهد.

برای مقایسه باید گفت که متوسط ضریب هوشی یک فرد بالغ 100 و در یک فرد با تحصیلات عالی و با هوش 130 است. بنابراین، هایدی با ضریب هوشی 159 مافوق باهوش است.

در زمان خردسالی معمولا خودمان قصه نمی خوانیم بلکه بزرگترها برایمان کتاب قصه می خوانند. اما ، برای هایدی مساله فرق می کند ، او دوست دارد خودش کتاب قصه هایش را بخواند. پدرش تایید می کند که دخترک در سن دو سالگی کتاب هایی ویژه کودکان هفت ساله را می خواند. از همان زمان تولد صداهایی از خود درآورده و تلاش می کرد، حرف بزند. در یک سالگی تعداد کلماتی که به زبان می آورد ، حیرت آور بود.

هایدی در سن چهار سالگی قادر به انجام محاسبات ریاضی است. درعین حال، دخترک خردسال به عروسک بازی یا لوگو علاقه‌مند است. مترجم : بهرام افتخاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها