در حالیکه ورزشگاه 15 هزار نفری روند کندی طی پنج سال گذشته داشته و هم اکنون نیز پیشرفت فیزیکی مبهمی دارد مسئولان استان ایلام زمان بهره برداری از این پروژه را سال جاری عنوان می کنند.
کد خبر: ۴۱۱۹۱۲

به گزارش مهر، ورزشگاه 15 هزار نفری شهر ایلام که عملیات ساخت آن در سال 1385 آغاز شده هم اکنون نیمه کاره است. به نحوی که با یک بازدید کوچک و نگاهی کوتاه می توان متوجه کندی روند ساخت این مجموعه ورزشی شد و این قضیه طی پنج سال گذشته نیز وجود داشته و این ورزشگاه که آرزوی بسیاری از جوانان ایلامی است، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

نکته جالب این است که مسئولان عنوان می کنند این پروژه طی سال جاری به بهره برداری می رسد ولی هنوز این مجموعه ورزشی از لحاظ اسکلت بندی تکمیل نشده است چه برسد به سالن های ورزشی داخل و چمن ورزشگاه.

این در حالیست که استاندار ایلام روز گذشته در گفتگوی رسانه ای با شبکه ایلام عنوان کرد: بهره برداری از ورزشگاه شهر ایلام تا پایان فصل تابستان امسال آغاز می شود.

این در حالی است که این ورزشگاه دارای مشکلات اساسی است و مسئولان باید بجای وعده برای اتمام پروژه در عمل نیز کار کنند.

در حال حاضر روند پروژه طوری پیش می رود که نباید انتظار داشت این پروژه به این زودی به بهره برداری برسد.

این پروژه علاوه بر مشکلات فنی و بحث کندی کار دارای مشکلات اعتباری نیز هست.

فرزاد فتاحی مدیر کل تربیت بدنی استان ایلام نیز اظهار داشت: در سال جاری اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال برای تکمیل این مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده است. پیش بینی می شود با تزریق کامل این اعتبار این ورزشگاه در پایان سال 90 به بهره برداری کامل برسد.

وی گفت: در حال حاضر ورزشگاه 15 هزار نفری شهر ایلام 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این مجموعه ورزشی شامل سالنهای چند منظوره، اختصاصی، پیست استاندارد دو ومیدانی، رختکن است که یکی از مهمترین این بخشها سالن تیراندازی استاندارد است. با بهره برداری کامل از این مجموعه ورزشی سرانه ورزشی استان ایلام به 80 صدم مترمربع افزایش می یابد.

هم اکنون 32 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان ایلام فعالیت دارند و سرانه فضای ورزشی ایلام 61 صدم مترمربع است.

احمد کرمی معاونی عمرانی استانداری ایلام نیز روز گذشته در بازدید از این پروژ گفت: ساخت این مجموعه از نیازهای اساسی استان ایلام بوده که از سوی متولیان امر توجه ویژه‌ای به این مهم شده است.از سوی کارشناسان مرتبط با موضوع پیشرفت فیزیکی این طرح بزرگ ورزشی در استان ایلام 71 درصد اعلام شده است.

وی تصریح کرد: اکنون فرایند تکمیل این پروژه ورزشی در استان ایلام مورد ارزیابی مسئولان قرار گرفته و دستورات لازم برای تسریع در روند احداث آن صادر شده است.

استان ایلام از جمله استانهای کشور است که با کمبود امکانات ورزشی روبروست و با توجه به اینکه 32 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعال هستند، توسعه و کامل کردن پروژه های ورزشی در این استان ضروری است.

تیمهای ورزشی استان ایلام در لیگ برتر جایی ندارند و این امر باعث شده تا ورزشکاران این استان نیز از فقر امکانات و بی پولی ورزش را رها کرده و به سمت کارهای دیگر بروند و کسانی هم که بیش از حد عاشق ورزش هستند به استانهای دیگر مهاجرت کنند.

خیلی از استعدادهای ورزش در استان ایلام به دلیل کمبود امکانات از بین می روند و بعد از چند سال ورزش با ناامیدی سراغ کارهای دیگر می روند و در بهترین حالت ممکن جذب استان های دیگر می شوند.

در استان ایلام توسعه امکانات ورزشی برعکس دیگر استانهای کشور از اهمیت و جایگاه اصلیش برخوردار نیست.

هم اکنون ساخت چندین پروژه نیمه کاره ورزشی در استان روند کندی دارد و افتتاح برخی از پروژه های آماده شده نیز به دلیل نواقص فنی و ساخت غیراصولی مدام به تعویق می افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها