جستجوگران آمریکایی و ژاپنی اعلام کردند که با توجه به وسعت فاجعه زمین ‌لرزه و سونامی در مناطق شمال‌شرق ژاپن و ادامه تلاش‌ها برای یافتن مفقودان و آواربرداری، شمار تلفات احتمالا به 25 هزار تن هم می‌رسد.
کد خبر: ۳۹۴۴۰۳

به گزارش ایسنا ، «نوری کازو موراتانی» سخنگوی وزارت دفاع ژاپن در این‌باره به رسانه‌های رسمی این کشور گفت: 22 هزار افسر ارتش و سرباز که یکصد و 10 تن از آنان را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند به جستجو و آواربرداری در مناطق بحران‌زده واقع در شمال‌شرق ژاپن پرداخته‌اند. همچنین برای انجام عملیات از وسایل سنگین و مجهز استفاده می‌شود.

این مقام مسئول درادامه به خبرگزاری کیودو خاطرنشان کرد: یک ماه پس از وقوع زمین‌لرزه 9 ریشتری و سونامی 12 متری آن هنوز بسیاری از مردم مفقود هستند. به همین دلیل، احتمال می‌دهیم شمار تلفات این دو فاجعه به بیش از 25 هزار تن برسد. با این حال، دولت تاکنون مرگ 13 هزار تن را تایید کرده است. بسیاری از اجساد به داخل آب رفته و شاید هم هرگز یافت نشوند.

«نائوتو کان» نخست‌وزیر ژاپن هم به شبکه خبری رسمی این کشور NHK یادآور شد: پلیس، نیروهای ارتش و امدادگران در مناطق نزدیک به نیروگاه اتمی «دای ایچی» در فوکوشیما با احتیاط فراوان برای یافتن اجساد تلاش می‌کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، «یوشی‌هیرو مورای» استاندار «میاگی» هم افزود: متاسفانه در زمین‌لرزه و سونامی 11 مارس بیش از دو هزار و 600 تن از سکنه این شهر کشته شده و دو هزار و 800 تن دیگر هم مفقود هستند. تمامی قایق‌های ماهیگیران منهدم شده و صنعت ماهیگیری این شهر 40 درصد رکود داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها