مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: با توجه به این‌که برج تاریخی رادکان بزرگترین ساعت نجومی دنیا محسوب می‌شود کارگاه عمرانی برج نجومی و تاریخی رادکان آغاز شده است.
کد خبر: ۳۴۹۳۱۸

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی روحانی با بیان این مطلب افزود: ساماندهی و خاکریزی مسیر دسترسی برج رادکان و آزاد سازی مسیر دسترسی مزار خواجه رادکان در استان خراسان رضوی به منظور سهولت در بازدید و انشعابات سه گانه این اثر تاریخی از سوی این نمایندگی فراهم و در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: عملیات استحکام بخشی و مرمت اثر ثبتی مزار خواجه رادکان با انجام اقدامات بند کشی، مرمت سرطاق‌ها و.. از طریق اعتبارات عمرانی اداره کل به اتمام رسیده است و مرحله دوم آن نیز با تخصیص اعتبار فعال خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: در راستای استحکام بخشی ومرمت مسجد تاریخی و آرامگاه عبد الرزاق روستای گاه از بخش مرکزی چناران عملیات کارگاه مربوطه از ابتدای سال جاری با عملیات خاکبرداری، بند کشی دیوارها از داخل و خارج، دوغاب و تسطیح پشت بام و استحکام بنا فعال است.

وی خاطر نشان کرد: با شروع عملیات عمرانی در حسینیه اسمی خان گلمکان از ابتدای مرداد‌ماه با ایزوگام بام‌ها‌، استحکام بخشی دالان‌ها و عملیات عمرانی با همکاری اوقاف این اثر ثبتی جان تازه‌ای گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها