برخلاف قانون نیوتن

مایعی با جرم منفی ساخته شد

درخت سیب در گوگل

اسحاق نیوتن 368 ساله شد

سر اسحاق نیوتن فیزیکدان ، فیلسوف و ریاضیدان انگلیسی سیصد و شصت و هشتمین سالگرد تولد خود را در تاریخ جهان پشت سر گذاشت.

نام نیوتن همیشه در کنار نام انقلاب علمی در اروپا و ارتقای نظریه خورشید - مرکزی قرار گرفته است.

او نخستین کسی است که قواعد طبیعی حاکم بر گردشهای زمینی و آسمانی را کشف کرده و توانست برای اثبات قوانین حرکت سیارات کپلر دلایل ریاضی ارائه کند. تجزیه نور سفید و رد فرضیه موجی هویگنس درباره نور از دیگر دستاوردهای این دانشمند مشهور است.

موتور جستجوی قدرتمند گوگل که لوگوی خود را بر اساس مناسبت های مختلف تغییر داده و به این شکل این مناسبتها را یادآوری می کند ، این بار با توجه به سیبی که در سال 1665 در باغ خانه مادری نیوتن با سر وی برخورد کرد و در نهایت منجر به کشف نیروی گرانش و دلیل عدم سقوط سیاره ها در آسمان شد درخت سیبی را در لوگوی خود قرار داده است که سیب مشهور نیوتن پس از باز شدن کامل صفحه از شاخه جدا شده و به پایین می افتد.

نیوتن در طول 85 سال زندگی خود دستاوردهای علمی زیادی داشته است که از مهمترین آنها علاوه بر کشف نیروی گرانش می توان به ارائه سه قانون حرکت اشاره کرد.

قانون لختی ، قانون کنش و واکنش و رابطه نیرو و شتاب سه قانونی هستند که پایه و بنیاد فناوری های جدید به شمار می روند و با وجود اینکه نظریه ها و فرضیه های جدید تری در این زمینه ها ارائه شده است، از اهمیت آنها به هیچ وجه کاسته نشده است.

بر اساس گزارش ویکی پدیا ، اسحاق یا آیزاک نیوتن پس از 85 سال زندگی پربار و به جا گذاشتن آثار علمی با ارزشی مانند کتاب «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» سرانجام در سال ماه مارچ سال 1727 میلادی چشم از جهان فروبست.

مهر