گروه جامعه: دبیر هیات مرکزی نظارت بر اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی گفت: نحوه برخورد نامناسب برخی قضات با مردم از جمله بیشترین موارد اعلام شده از سوی مردم در سال گذشته به هیات‌های نظارت بر اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی بوده است. غلامرضا اسداللهی در گفتگو با مهر، افزود: در گزارش 6 ماهه دوم سال گذشته که موارد نقض حقوق شهروندی در آن مندرج شده است، بیشترین گلایه‌ها و شکایت‌هایی که از سوی مردم به هیات‌های نظارت بر قانون حفظ حقوق شهروندی گزارش شده، در ارتباط با نحوه برخورد برخی ماموران کلانتری و قضات با مردم است.
کد خبر: ۱۶۸۶۰۰
وی تصریح کرد: پیش از این نیز موارد بسیاری در ارتباط با نحوه برخورد نامناسب ماموران کلانتری با افراد بازداشتی گزارش شده بود که برخوردهای لازم تاکنون اعمال شده است.

اسداللهی به تذکرات داده شده به کلانتری‌ها در جهت رعایت حفظ حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: به دنبال شکایات و گلایه‌های مردم، تذکرات جدی به کلانتری‌ها داده شده است.

دبیر هیات مرکزی نظارت بر اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: این گزارش همراه اسامی قضات و ماموران متخلف به رئیس قوه قضاییه اعلام خواهد شد تا برای آنان تصمیم‌گیری شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها