افزایش صادرات؛ استراتژی مناسب برای توسعه صنعت مبل عطاآباد
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی گرگان عنوان کرد؛

افزایش صادرات؛ استراتژی مناسب برای توسعه صنعت مبل عطاآباد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از افزایش ۴۰ درصدی صادرات در سال گذشته خبرداد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان از افزایش ۴۰ درصدی صادرات در سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۴۵۱۸۲۵
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان امیر یوسفی در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در هتل قصربوتانیک گرگان اظهارکرد: در بحث صادرات با تلاش تولیدکنندگان و بازرگانان، افزایش داشتیم که این روند می تواند با ایجاد زیرساختها در مرز استان افزایش یابد.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: قوه اجراییه باید با دخالت کمتر، رفع موانع و واگذاری هرچه بیشتر امور به بخش خصوصی، زمینه حضور مردم را در حوزه اقتصادی فراهم کند تا بتوانیم با تحقق شعار سال، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور رو شاهد باشیم. 
 وی ادامه داد: در این میان وظیفه سنگینی به دوش قوای مجریه، مقننه و قضائیه گذاشته شده است تا بستر را برای مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم کنند.

وی اذعان کرد: در سالهای گذشته محور نامگذاری سال معطوف به حوزه اقتصادی و حضور مردم در این عرصه بود، اما امسال اشاره مقام معظم رهبری به طور مستقیم به حضور مردم است.
 
وی بیان کرد: این موضوع بعنوان دستورالعمل، برای همه ما خواهد بود که مردم، محور اصلی اقتصاد هستند و  میدان را برای حضور هرچه بیشتر در فعالیتهای اقتصادی باز کنیم.

یوسفی اضافه کرد: تاریخ کشور ما نشان می دهد که هر زمان کارها به مردم واگذار شده به خوبی به سرانجام رسیده است.

وی گفت:بی شک بخش خصوصی در مردم خلاصه می شود چرا که محور سرمایه گذاری تولید و تجارت، مردم هستند.

یوسفی عنوان کرد: در قوانین و مقررات مرتبط با فضای کسب وکار نیاز به بازنگری داریم تا شرایط لازم را برای حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنیم.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکرهستیم که در سال زراعی جاری نعمتش را بر مردم کشور با بارندگی ها جاری ساخت و نوید امیدبخشی رو برای تولیدات کشاورزی را بوجود آورد.

وی اذعان کرد: امسال امیدواریم که بیش از یک میلیون تن تولید گندم داشته باشیم و همچنین در زمینه کلزا و سایر محصولات هم افزایش قابل توجهی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: درخواست بخش خصوصی از دولت است که با واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی روحیه وانگیزه کشاورزان را تقویت کنند و امروز هزینه های بخش کشاورزی بر مبنای بازار آزاد تهیه می شود اما قیمت محصولات واقعی نیستند و باید قیمت ها در محصولات اساسی به نحوی باشد که برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: مهمترین محصول تولیدی ما گندم است، که با افزایش حداقل دو هزار تومانی به قیمت گندم می توانیم در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان تزریق کنیم.
وی افزود:در بخش سرمایه گذاری، تولید و صادرات، باید موانع از پیش پای فعالان اقتصادی برداشته شود تا سرعت لازم را در این بخش پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: :سرمایه گذار، تولیدکننده و بازرگان تنها انتظاری که از مسئولان دارند این است که آنان  را حمایت کنند و شرایط را برای فعالیت هرچه بیشتر تسهیل کنند.
هشتاد و‌دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و‌بخش خصوصی  با حضور استاندار ،رئیس دادگستری،دادستان  و مدیران کل استان در هتل قصر بوتانیک برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها