رئیس سازمان انرژی اتمی در روز ملی انرژی هسته ای خبر داد:

ثبت ۱۵ دستاورد هسته‌ای در بخش پزشکی

انرژی هسته‌ای؛ پیوند علم، قدرت و دیپلماسی

امروز ۲۰ فروردین ماه در تقویم روز ملی انرژی هسته‌ای نامگذاری شده است.
امروز ۲۰ فروردین ماه در تقویم روز ملی انرژی هسته‌ای نامگذاری شده است.
کد خبر: ۱۴۵۱۴۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، از ابتدای دهه ۸۰ شمسی تاکنون در بیش از ۲۰ سال، موضوع هسته‌ای شدن ازران یکی از بهانه‌های فشار بر کشورمان بوده است.

در تمام این سالها، ایران همزمان با تلاش دیپلماتیک برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ ای خود، به دانشمندان هسته‌ای فرصت داده تا این برنامه را به بهترین شکل پیش برده و تکمیل کنند.

در همین راستا، حالا برنامه هسته‌ ای ایران بدون تبدیل شدن به یک پروژه تسلیحاتی، عملا هم نقش بازدارندگی داشته و هم نماد اقتدار علمی و پیوند دانشگاه، صنعت و قدرت شده است.

یکی از دلایلی که کشورهای متخاصم، از فشار بیش از اندازه بر ایران واهمه داشته و نگران تهدید نظامی کشورمان هستند، اینست که می‌دانند هرگونه تجاوز، ایران را در مسیر استفاده جامع‌تر از ظرفیت دانش هسته‌ای قرار دهد.

به دلیل همین اهمیت راهبردی برنامه هسته‌ای است که سالها غرب تلاش کرد تا مانع از پیشرفت کشورمان در این زمینه شود. مذاکره و تحمیل محدودیت‌های فراپادمانی از یکسو، ترور دانشمندان هسته‌ای از سوی دیگر و در کنار همه اینها تحریم‌های شدید اقتصادی، خرابکاری در پایگاه‌های هسته‌ای، جاسوسی و سندسازی و فشار رسانه‌ای باعث نشد تا برنامه هسته‌ای ایران متوقف شود.

حالا پس از همه این سالها، ایران به عنوان یک کشور هسته‌ای، هم از زیر فشار روانی و تبلیغاتی غرب به دلیل برنامه پیشرفته خود خارج شده و هم دنیا به خوبی می بیند که چطور دانشمندان هسته ای کشور موفق شدند در دانش هسته‌ای خودکفا شوند.

جالب اینجاست که باوجود همه تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی، در سطح منطقه غرب آسیا تنها رژیم دارای سلاح هسته‌ای، رژیمی جنگ طلب و خون‌ریز است که غرب در برابر وقاحت جنگ طلبی و عدم‌تمکین آن به حقوق بین‌الملل سکوت کرده است.

دستیابی ایران به برنامه صلح آمیز هسته‌ای در اوج تحریم و فشار، حالا خود نماد استقلال و پیشرفت ایران و سرمشقی برای دیگر کشورهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها