ویژه برنامه «جهش تولید» از رادیو اقتصاد پخش می‌شود و آیت الله مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری در این برنامه صحبت کرد.
ویژه برنامه «جهش تولید» از رادیو اقتصاد پخش می‌شود و آیت الله مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری در این برنامه صحبت کرد.
کد خبر: ۱۴۴۹۹۵۱

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو اقتصاد، آیت الله مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با ویژه برنامه جهش تولید رادیو اقتصاد گفت: مساله مهمی که در کشور ما متفاوت از دیگر کشورها عمل می شود، استفاده از منابع درآمدی نفت و گاز است.

آیت الله مصباحی مقدم با نقد استفاده دولتها از منابع نفتی کشور که جزء سرمایه های ملی است اظهار داشت: شرکت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش همواره در اختیار دولتها بوده و اراده قوی برای خارج کردن این منابع از دست دولتها، نیست.

وی بیان داشت: صندوق توسعه ملی به توصیه مقام معظم رهبری در سال ۸۵ بر این اساس راه اندازی شد تا بخشی از درامد نفتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیر دولتی استفاده شود، در حالیکه آنچه محقق شد؛ برداشت ۱۰۰میلیاردی دولت و ۳۰میلیاردی بخش خصوصی بود.

مصباحی مقدم اراده قوی دولت و مجلس در واگذاری منابع ملی از دولت به مردم را مهم و ضروری دانست و گفت: با واگذاری منابع، بهره وری و ظرفیت اشتغال نسل جوان و نخبه افزایش و ثروت ملی توسعه می یابد.

وی استفاده از ظرفیت مشارکت و سرمایه گذاری مردم در صنایع بالادستی و پایین دستی میادین نفت و گاز را لازم دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه صندوق توسعه ملی بر اساس برنامه هفتم ملزم به سرمایه گذاری در میادین مشترک شده تا با استفاده از مشارکت مردمی و بازگشت سود سرمایه جذاب بهره برداری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها