رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که در ایام نوروز، اسباب‌کشی تنها با مجوز پلیس امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۱۴۴۹۷۳۰
به گزارش جام جم آنلاین، سردار عباسعلی محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهارکرد: به‌طورکلی روال در تمام طول سال این است که اگر ماموران پلیس با حمل بار و اثاثیه مواجه شوند، باید موضوع را بررسی کرده و از اقدامات لازم را انجام دهند. در همین راستا نیز پلیس توصیه می‌کند که شهروندان همواره برای انجام اسباب‌کشی به کلانتری مراجعه و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. در ایام نوروز اما با توجه به اینکه ممکن است بسیاری از شهروندان به مسافرت رفته و منازل آنها خالی باشد، پلیس انجام هرگونه اسباب‌کشی بدون مجوز و اطلاع را ممنوع کرده است.
 
وی ادامه داد: در ایام عید با توجه به اینکه تعداد زیادی نیرو به کلانتری‌ها اضافه می‌شود طبیعتا احتمال عدم شناخت وجود دارد و در این ایام اگر فردی قصد نقل مکان داشت باید قبل از اقدام به کلانتری محل خود مراجعه کرده و درخواست مکتوب خود را ارائه داده و پس از اخذ تائیدیه و مجوز کتبی نسبت به جابجایی اسباب خود اقدام کند. مجوز مذکور در همان روز و تا مقصد اعلام شده دارای اعتبار است.
 
رئیس پلیس پایتخت گفت: در صورت عدم اخذ مجوز و هماهنگی با کلانتری، اجازه تردد به خودروی حامل اسباب و اثاثیه داده نخواهد شد و این لوازم توقیف می‌شوند. افراد تحت نظرند و تا زمانی که احراز صورت نگیرد، همچنان وسایل در توقیف خواهند ماند.
 
به گفته وی وانت بارها و شرکت‌های حمل بار نیز باید توجه داشته باشند که بدون مشاهده مجوز قانونی از هرگونه جابه‌جایی اثاثیه منازل و مغازه‌ها به جد خودداری کنند در غیر این صورت با آنان نیز بر اساس قانون رفتار خواهد شد.
 
محمدیان اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در دوران نوروز بسیاری از شرکت‌های باربری فعالیت نمی‌کنند، از این رو لازم است شهروندان با هوشیاری بیشتری نسبت به انتخاب شرکت‌های باربری و همچنین نیروهای خدماتی برای جابجایی اسباب خود اقدام کنند.
 
رئیس پلیس پایتخت درپایان گفت: این ممنوعیت تا پایان تعطیلات نوروزی و ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها