بهاریه هنرمندان در تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو

شادند جهانیان به نوروز

داریوش ارجمند‌، بازیگر چی از این بهتر! درود بر هم‌میهنانم ان‌شاءا...که سال نوبرای همه،سالی با تندرستی،کمال رضایت،شادمانی وآرامش و آسایش باشد. چی از این بهتر!
کد خبر: ۱۴۴۹۵۴۷
 
ناصر ممدوح، دوبلور و بازیگر
کام‌ شیرین نوروزی
سال نو را خدمت همه مردم ایران تبریک می‌گویم. ان‌شاءا...سال خوبی داشته باشند و در جوار خانواده محترم زندگی به کام‌شان باشد. امیدوارم روزنامه شما سلام مرا خدمت همه عزیزان برساند و از طرف من هم تبریک بگویید؛ تبریک نوروز.

چنگیز حبیبیان، خواننده
بهار زمین و بهار وحیانی قرآن 
زان می‌عشق که‌زو پخته شود هر خامی / گرچه ماه رمضان است بیاور جامی...  
تجلی همزمان بهارانه‌های زمینی و آسمانی است که تن و جان را شادمانه می‌پرورد. روح و احساس را می‌افروزد و دست‌های پرمهر هم‌میهنان را به مهر و دوستی پیوند می‌زند. این روزهای سرشار از آشتی و دوستی و راستی را ان‌شاءا...با شادی و مهرافروزی بگذرانید و تجربه‌های‌تان را زیر سایه ایزد مهربان بیندوزید و کارنامه‌های‌تان مانند بهار زمین و بهار وحیانی قرآن ان‌شاءا... سرشار از زیبایی باشد. برکت‌های آسمانی چشم‌های‌تان را روشن کند و دل‌های‌تان چراغان از آیینه و قرآن باشد. بهارتان سرشار رحمت پروردگار! نوروزتان پیروز

محمدرضا چراغعلی، آهنگساز
ایرانی زندگی کنیم
سلام و ارادت. پیشاپیش سال نو راخدمت تمام هموطنان عزیز وبزرگوارم تبریک عرض می‌کنم.امیدوارم سال نو راهمراه با تغییرات مثبت درونی در خودمان شروع کنیم. دراین صورت بهتر می‌توانیم روی جامعه تاثیرگذارباشیم. شرایط زندگی ومعیشت برای همه فراهم شود و درحد ونام شایسته ایران وایرانی زندگی کنیم.بزرگ‌ترین آرزویم برگشتن امیدبه زندگی همگان است.سلامت و سعادت همه آرزوی قلبی من است. روزگارتان پرترنم و پر از موسیقی‌های عاشقانه.

امین زندگانی، بازیگر
ما را هم دعا کنید
آرزو و دعای من برای سال۱۴۰۳ این است که کشورمان ایران، سرشار از برکات آسمانی، برکات معنوی و صلح‌ و دوستی باشد. برای هموطنان خوبم همین آرزو را دارم که دعا کنند برای این‌که همدیگر را راحت‌تر بپذیرند از هر نگاه و از هر نظر و از هر عقیده‌ای. بدانیم که در کل جهان فقط یک کشور وجود دارد که نامش ایران است و قلب‌مان برای ایران بتپد.این دعا را برای همدیگر مسالت کنیم که زندگی همه‌مان سرشار از خیر و برکت و سرور و آرامش باشد و همه مردم ایران در نهایت عشق و صفا و صلح در کنار همدیگر زیست کنند و سفره‌شان پربرکت و درآمدشان بی‌نظیر باشد، ان‌شاءا... تورم نه در گفتار بلکه در واقعیت سیر نزولی خوبی داشته باشد. مردم در سطحی زندگی کنند که به‌راستی لایق آن سطح اقتصادی و فرهنگی هستند. دغدغه نان بر سر سفره هیچ‌کس و نگرانی از آینده برای هیچ جوانی وجود نداشته باشد. سال خوبی داشته باشید و ما را دعا کنید.

جلیل رسولی، نقاش و خوشنویس
بهاریه‌هایی از دل بهار وحی
هم‌زمانی نوروز باستانی و ماه مبارک رمضان نرم نرمک صدای پای بهار به گوش می‌رسد. بوی خوش شکوفه‌ها از باغ‌های دور و نزدیک به مشام می‌رسد. پنجره‌ها را باز کنیم. از طبیعت باید الهام گرفت و تازه شد و به استقبال نو شدن و خلاقیت‌های جدید بایستی حرکت کرد و روز و روزگاری نو ساخت.برگ درختان سبز در نظر هوشیارا هر ورقش دفتری‌ است معرفت کردگار.فرا رسیدن نوروز باستانی ۱۴۰۳ را که مصادف با ماه مبارک رمضان است به ملت عزیز و شریف ایران تبریک عرض می‌کنم و سالی پربار و باشکوه همراه با سلامتی و امنیت و برکت برای یکایک هم‌میهنان عزیزم  از خداوند متعال خواستارم.از صدای سخن عشق ندیدم خوش‌تر/ یادگاری که در این گنبد دوار بماند.

قاسم افشار، خواننده
سالی برای تمامی خوبی‌ها
عرض ادب واحترام دارم خدمت همه مردم عزیزکشورمان، درهرکجای ایران‌زمین ودنیا که هستندنوروز باستانی۱۴۰۳را پیشاپیش به مردم خوب کشورم تبریک می‌گویم. امیدوارم همیشه سلامت و شاد باشند، هر روزشان نوروز باشد، همواره تندرست و پیروز باشند و هر آنچه از خداوند می‌خواهند ان‌شاءا.. دریافت کنند و ان‌شاءا...درسال جدید تمامی مردم خوب‌مان جیب‌هاشان پر از پول، لب‌هاشان پر از خنده و دل‌هاشان پر از شادی باشد. نوروز ۱۴۰۳پیشاپیش مبارک!

تهماسب صلح‌جو‌، کارگردان
روزگار خوب
امیدوارم سال خوبی در پیش روی مردم ایران باشد و مردم روزگار خوب و خوشی در تمامی روزهای سال ۱۴۰۳ داشته باشند. 

رضا بنفشه‌خواه، بازیگر
جهانی بدون گلوله‌
ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی/ بدین باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی / به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی / به گلزار آی کز بلبل غزل خواندن بیاموزی...
درود بر همه هموطنان گرامی. آغاز سال ۱۴۰۳خورشیدی را به همه‌ شادباش می‌گویم و آرزو می‌کنم بهترین سال را پیش رو داشته باشید، سالی همراه با تندرستی، شادمانی، صلح و آشتی. آرزو می‌کنم که آرزوهای‌تان، آرزو نماند و همچنین از خداوند می‌خواهم که هیچ گلوله‌ای از لوله هیچ توپ و تانکی شلیک نشود. 

علیرضا افتخاری، خواننده
شوکت ایرانی پاکزاد و پاکنهاد
نوروزباستانی چونان بی‌شمارسالیان سال این کشور اهورایی را با تابش رنگارنگ گل‌وشکوفه تماشایی می‌کند و جوان، درودشت سرزنده‌ می‌شود اما ایران‌ و ایرانی با بهار، سرشار از مهربانی، محبت‌ و رواداری، مردم‌داری و ایثار می‌گردد. ایرانی با خانه‌تکانی نه‌تنها آشیانش را از گرد وغبار پارینه‌ها می‌زداید و پر از صفا می‌نماید بلکه آشیان دلش را نیز از هرچه کینه‌و نفریدگی ‌و دژخویی ‌و دشمنی و آنچه پسند اهریمن‌ است پاک می‌پردازد و پاکیزه می‌سازد هرچه غبار غم و رنج را بنا به رسم باشکوه نیاکان یکتاپرست خود از دل می‌زدایدوباروحیه‌ای شاد وسرشار ازگذشت،بسی با آفرین‌ و سنجیده ‌و تحسین‌برانگیز، سوءتفاهم‌ها و دشمنی‌ها را از یاد می‌گذراند و با درود و لبخند و سلام، می‌گذارد تا مهرورزی و پیوند وخوشدلی و نیک‌نهادی و نیکدلی وخجستگی و فرخندگی، روز و روزگار خودش واطرافیانش رانوکند،باصفا کند، آفتاب بی‌دریغ مهر ازچشمان او،ازدستان او،پیوندان و خویشانش را بنوازد و گرم‌دل سازد. ایرانی بنابه مهر و میثاقی باستانی که با خودش، با روح جهان و با خدای جهان‌آفرین دارد، تازگی و نوشدن را، خوبی و نکویی و همه‌ فضیلت‌های ستوده را با بهار روایی می‌دهد و ارزانی همه می‌کند. این رسم فرخ و فرخنده که اینچنین ایزدی و بالنده، هر سال تازه می‌شود و تازه‌مان می‌کند، در این نوروز ویژه که در سایه‌ کرونا همه را نگران پیوندان و بهترین‌های زندگی‌شان ساخته، باور دارم که می‌دانیم چه کنیم، یا چگونه رفتار کنیم تا به خود و دوستان و عزیزان‌مان گزند نزنیم و با رفتارهای دور از شأن و شوکت ایرانی پاکزاد و پاک‌نهاد، دل‌های پرمهر گرامیان‌مان را نگران نسازیم، نوروزتان پیروز بادا، ایدون باد،...

امید زندگانی، بازیگر

تولد دوباره درونی
به نام خالق تولد. تولد، همیشه انگیزه تجدید عشق، تجدید زندگی و حیات است. بهار وقتی که با سبزی و خوش آب و هوایی‌اش آغاز می‌شود به ما می‌گوید که زندگی گذشته ما با هر سختی و شادی گذشته و امروز را باید دریابیم! پس ما باید یک تولد دوباره درونی داشته باشیم. هرچقدر با ساعت و زمان طبیعت جلو برویم، خوشبختی نزدیک‌تر است. با آرزوی خوشبختی بیشتر در سال آینده و درس گرفتن از محبت و لطف و برکت طبیعت. سال نو مبارک!

محمد متوسـلانی‌، بازیگر و کارگردان
سالی برای صلح
آرزو دارم سال نو،سالی باشد بدون جنگ وخونریزی و بدون ظلم وبی‌عدالتی درجهان. سالی که صلح در همه‌جا رونق داشته باشد. امیدوارم امسال فقر و رنج و بیکاری نباشد و شاهد جهانی شایسته زیست انسان باشیم.

محمد گلریز‌، خواننده
بردار سفینه غزل
ای بلبل خوش‌نوا فغان کن
عید است نوای عاشقان کن
چون سبزه زخاک سربرآورد
ترک دل و برگ و بوستان کن
بردار سفینه غزل را
در هر ورقی گلی روان کن
سلام، به‌عنوان چند شاخه گل تقدیم به ‌خوانندگان روزنامه پرطرفدار ‌جام‌جم.

لوریس چکناواریان‌،آهنگساز و رهبر ارکستر
کهن‌ترین حماسه بشری
استاد چکناواریان که اسفند ۱۴۰۲ تمام‌وقت در حال نوشتن اثری درباره کهن‌ترین حماسه بشری است به جام‌جم گفت: اخیرا «دل‌نوازی نت‌ها و مقام اعداد» را با الهام از یک ملودی دستگاه چهارگاه برای مریم میرزاخانی کار کردم و به‌تازگی نیز نوشتن گیلگمش کهن‌ترین حماسه بشری را که در میان‌رودان کشف شده است به پایان رسانده‌ام.در آستانه سال جدید برای هم‌وطنانم سال خوبی را آرزو می‌‌کنم؛ سالی پربرکت و شاد، توأم با بالندگی، تندرستی و شادمانی. 

محمدرضا عیوضی، خواننده
فروردین زیبا مبارک
از بوی باران، چنین پیداست که بهار درراه است،بوی بهار درلحظه‌ها و ثانیه‌ها به مشام می‌رسد و ندا سر می‌دهد که فروردین زیبا مبارک باد. ای آشنای من برخیز و گوش بسپار به ترنم زیبای پرنده‌هاکه برسر شا‌خه‌های پر ازشکوفه نشسته و آوازعشق سر داده‌اند و عطر دل‌انگیز باغچه‌های از خواب بیدار شده که در جسم و روح‌مان شناور شده‌اند. نوروز، یادگار ماندگار پارسیان، بر ایرانیان عزیز خجسته باد

منوچهر صهبائی، رهبر ارکستر 
نغمه‌سرایی در کوچه‌باغ‌های زندگی
امیدوارم مردم عزیز این سرزمین که به استقبال بهار می‌روند، اندوه‌های خود را در زمستان به فراموشی بسپارند و همراه فاخته‌ها به نغمه‌سرایی در کوچه‌باغ‌های پر از عطر زندگی‌شان، همواره سرود دلنشین بخوانند. آرزو می‌کنم با بشارت نوروز، هم‌صحبت ناتمام لحظه‌های‌شان آرامش و نوای جانبخش ساز زندگی‌شان سین سلامتی باشد. دوستدار این سرزمین و خاک پاک آن.

مجید اخشابی، خواننده
مبارک‌ترین تغییر
با سلام و تبریک بسیار خدمت همه مخاطبان وخوانندگان عزیز رسانه وزین جام‌جم و عرض ارادت و احترام همیشگی نسبت به اهالی رسانه و عزیزان این مجموعه.درآستانه سال نو همه داریم آماده می‌شویم که یک‌بار دیگر سوار این منظومه شویم. زمان‌مان را داریم سپری می‌کنیم و جایگاه‌مان سال به سال تغییر می‌کند اما آن تغییری که در ذهن‌مان احساس می‌کنیم، مبارک‌ترین تغییر است. همین که جایگاه‌مان در پارسال واقعا با جایگاه امسال‌مان فرق می‌کند، موجب دلگرمی است و شاید اندکی احساس جبران کنیم از این که زمان را تا حدی از دست دادیم اما خودم از این بابت خوشحالم این جایگاهی که الان ایستاده‌ام با پارسال تفاوت دارد. همین می‌تواند راضی‌کننده باشد که در کائنات، آدرس‌مان الان جدیدتر است. و این باعث می‌شود به شادی روبیاوریم و با گردش فصل‌ها برای‌مان تداعی شود که دوباره فرصت هست! و دوباره می‌شود خواسته‌ها را با تلاش مجدد پیگیر بود. به نظر من شادی برخاسته از رضایت و شادی درونی، نه شادی سطحی، بالاترین مقام شکرگزاری پروردگار است. با رضایت و شادی واقعا می‌توان شاکر بود. با این اکسیر می‌توانیم به پیشواز «پروراندن امید» در خودمان برویم در راستای یک زندگی لذت‌بخش؛ غیر از این باشد نمی‌شود. اساسا کسی که نتواند به شادی دست پیدا کند، به چیزی دست پیدا نکرده!  نوروز، این سنت پارسی انسانی، ناخودآگاه قرار است ما را به سوی شادی اصیل سوق دهد؛ همه می‌گوییم: نوروز است آشتی‌کن، بخند، دیدوبازدید کن، شادباش و... واقعا پیام نوروز ما صلح است. به‌ قول مولوی: تو مگو همه به‌ جنگند و ز صلح من چه آید/ تو یکی نه‌ای هزاری، تو چراغ خود برافروز! قدیمی‌ها خردمند بودند زیرا حضور و دیدار و چشم در چشم شدن آزرمی زیبا و پاک پدید می‌آورد که باعث‌ می‌شود همان‌ها که پشت سر همدیگر خط ونشان می‌کشیدند در دیدار «گذشت» کنند و آن آزرم کارکردش را پیدا کند. هرکسی در جایگاهش پرچم صلح را بیفرازد همه چیز درست می‌شود. هر سال از خودم می‌پرسم آیا در معرفت و شعور تو تغییری حاصل شده؟ اگر نه، همه چیز را از دست داده‌ای! بایدبه معرفتی برسیم که نخستش خویشتن و سپس خداوند است. همین دو موضوع حل شود بقیه‌اش حل خواهد شد. باید پذیرفت که در جامعه نیم‌ سده پیش‌ترارتباط میان اعضای خانواده به نسبت اکنون، قوی‌تر بوده. آدم‌ها برای هم بیشتر وقت می‌گذاشتند وبه حرف هم گوش می‌دادند.اکنون وقت‌ها با هم و برای هم سپری نمی‌شود و به حرف کسی هم گوش نمی‌دهند. درحالی‌که اگر قرار باشد آدم‌ها رشد کنند در سایه اجتماع و با کمک آینگی‌های دیگران است که این خودشکوفایی و تعالی ممکن می‌شود. پس اجتماع فرصتی است برای رشد و بالیدن و پالایش. باید پذیرفت که بدهنجاری‌هایی مانند خودکامگی، بی‌منطقی و... را اجتماع پس می‌زند. نوروز برای مایک فرصت خیلی خوب است برای تجدید دوستی.به نظر من هیچ چیزی مهم‌تر و لذت‌بخش‌تر از سنت خانواده و پناه‌بردن به خانواده نیست. همیشه بازگشت به سوی خانواده با یک ره‌توشه به‌ویژه برای من خیلی لذت‌بخش بوده و همیشه شیرینی این لحظات برایم سازنده است. در خانه اصلی یعنی در جمع خانواده است که احیا می‌شویم. چه خوب که نوروز قابل تسری به همه روزهاست. کلمه نوروز به خودی خود سازنده است. چه دعایی بهتر از این‌که هر روزتان نوروز باد؟ خدا را شکر این سنت در فرهنگ ایرانی هست و ما همه با هم سنتی را پاس می‌داریم که در گستره‌اش با همدیگر بازیابی و احیا می‌شویم، زیرا همه با هم در شادی و غم‌زدایی و دیدوبازدیدها مشارکت داریم و همگرا و همدل هستیم. 

جعفر دهقان‌، بازیگر
سربلندی در مجامع جهانی
سلام و احترام به همه هموطنان عزیزم.نوروز۱۴۰۳راخدمت‌ همه ‌شما تبریک می‌گویم و برای‌تان آرزوی موفقیت و تندرستی دارم. همیشه سال نو پیام‌های مثبت و خوبی را به ارمغان می‌آورد. ما همه امیدواریم با این که می‌دانم مردم زیر فشار اقتصادی هستند و برای‌شان مشکل است هرسال آن‌گونه که شایسته است نوروز را برگزار کنند. اما با همه این مشکلات که برای هموطنان عزیزم وجود دارد، امیدوارم ان‌شاءا...سالی باشد سرشار ازنعمت و برکت برسفره‌های همگان تا سربلندی کشورمان را در مجامع جهانی ببینیم. تازگی هم که انتخابات بود و مردم همه‌جوره آمدند. مردم ما همیشه ثابت کرده‌اند پای کارند. هروقت نظام نیاز به مردم داشته، آنها حضوری پرشور و با نشاط داشتند و خود را اثبات کرده‌اند. امیدواریم این نمایندگان منتخب که به مجلس و خانه ملت می‌روند در وهله نخست به فکر مردم و معیشت‌شان باشند و مسائل اقتصادی را حل کنند، چراکه مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند. بهترین‌ها از هر جهت. این نمایندگان ثابت کنند که دلسوز ملت‌ و پای کار ملت هستند و درد و مشکلات مردم را درد و مشکل خودشان بدانند. پس بکوشند و گام‌های مثبتی بردارند  تا سال جدید دیگر شاهد این تورم و افزایش روزانه قیمت‌ها نباشیم و نبینیم که سفره مردم ما کوچک‌تر می‌شود. شاهدباشیم سفره‌شان هر روز بزرگ‌تر و رنگین‌تر شود، زیرا مردم ما سزاوارند که بهترین‌ها برای‌شان از هر نظر رقم بخورد. امیدوارم برای هموطنان عزیزم سالی سرشار از  رونق از هرجهت باشد و دولتمر‌دان ما رونقی را رقم بزنند که دل مردم خوش شود و احساس دوری نکنند و ببینند چون همیشه پای کار هستند، مسئولان هم برای آنها و رفاه و آسایش‌شان دلسوز و تلاشگرند. 

محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر
فصل نوین در تاریخ ایران
یامقلب القلوب والابصار ،یامدبراللیل والنهار، یامحول الحول والاحوال، حول حالناالی احسن الحال.
فرارسیدن سال جدید را به مردم عزیزم و همه آنان که به ایران بزرگ عشق می‌ورزند و به عزت و عظمت و استقلال و آزادگی میهن پاک‌مان می‌اندیشند از صمیم قلب تبریک وتهنیت عرض می‌کنم.ایران ما درطول تاریخ چندین هزارساله خود فراز و فرودهای زیادی را به خود دیده و پشت سر نهاده است، اما همچنان استوار و مقاوم بر اصالت خویش باقی مانده است‌ و حتی غالبان بر خود را در نهایت، مغلوب فرهنگ و تمدن درخشان و غنی خویش کرده است و آنان را مقهور و بیرون رانده یا جزئی از پیکره عظیم خویش کرده است. از هجوم ویرانگر اسکندر مقدونی گرفته تا هجمه سبعانه چنگیز و دنباله‌هایش، حملات کینه‌توزانه عثمانی‌ها و ازبکان و جنایات‌شان، اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و نهایتا جنگ تحمیلی و دفاع‌مقدس در عصر ما هیچ‌کدام نتوانست این تمدن ریشه‌دار را محو کند و بر اراده مردم این سرزمین چیره شود. اینک که به برکت انقلاب اسلامی ایران و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر ملت بزرگ ما فصل نوینی نه فقط در تاریخ ایران بلکه در سراسر جهان گشوده شده است و آن احیای مجد و عظمت شرق پرافتخار جهان به نام اسلام و به محوریت ایران اسلامی با آرمان بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی است، با دشمنی‌ها و توطئه‌های گسترده و هجمه‌های گونه‌گون غرب متجاوز ستمگر و برتری‌طلب مواجه است که به جرأت می‌توان گفت سخت‌تر و سنگین‌تر از همه تهاجمات و تجاوزات پیش‌گفته درتاریخ این سرزمین است.به لطف خداوند وعنایات حضرت امام عصر ارواحنافداه وعجل ا...تعالی فرجه الشریف و رهبری‌های خردمندانه وهوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه ا...تعالی و پایداری همیشگی ملت شریف و اصیل ایران این توطئه‌ها و نقشه‌ها و پیامدهای آنها به شکست خواهد انجامید و ایران عزیز ما بار دیگر و با شکوه‌تر و سرفرازتر از تمام موارد پیشین بر دشمنان پیروز خواهد شد و عظمت تاریخ کهن و فرهنگ بی‌بدیل خود را به رخ جهانیان خواهد کشید و زمینه‌ساز ظهورخورشید عظمای ولایت خواهدشد ان‌شاءا...هموطنان عزیزم، هرروزتان نوروز باد؛ به رغم همه کاستی‌ها و مشکلات، روح «امید» قرن‌ها میهن ما را برهویت اصیل خویش زنده نگه داشته وان‌‌شاا...که صبح سعادت و فرخندگی و پیشتازی ایران و ایرانی نزدیک است: ألیس الصبح بقریب!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها