رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان از افزایش ۷۷ درصدی تعداد شرکت های دانش بنیان استان خبر داد و گفت: تعداد این شرکت‌ها از ۱۹۵ مورد در نیمه اول سال ۱۴۰۱، به ۳۴۶ مورد در زمان حاضر رسیده است.
کد خبر: ۱۴۴۸۹۶۶
نویسنده بهروز فروغی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: سعید جعفری راد در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت های فناور و دانش بنیان در تبریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در استان، نقطه قوت فعالیت های گسترده این پارک است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک نیز از ۶۵ مورد به ۱۱۵ مورد رسیده و تعداد پردیس های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری از ۱۹ مورد به ۲۷ مورد رسیده است.

جعفری راد، میزان بودجه ابلاغی به این پارک را ۳۳۸ میلیارد ریال در نیمه اول سال۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: این رقم در حال حاضر با رشدی ۱۰۰درصدی، به ۶۷۲ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: همچنین میزان تسهیلات پرداختی به هر واحد فناور با رشدی ۲۰۰درصدی، از رقم یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال در سال۱۴۰۱، به پهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد رسیده است.

جعفری راد با اشاره به عناوین متعدد و مقام های کسب شده توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گفت: قرارگیری پارک علم و فناوری استان در گروه یک به عنوان پارک علم و فناوری توسعه یافته در میان پارک های کشور؛ انتخاب به عنوان برترین پارک در حوزه تعاملات بین الملل، انتخاب به عنوان هاب تعاملات بین المللی فناورانه و نوآورانه با کشور ترکیه، کسب رتبه ۲ کشور، انتخاب به عنوان دبیرخانه وقف فناوری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کسب رتبه اول کشور برای تکمیل سامانه جریان اقتصادی نوین از سوی وزارت علوم و کسب رتبه ۳ در حوزه تعاملات علمی بین المللی از سوی مرکز همکاری های علمی بین المللی از جمله این عناوین است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها