یزد- رئیس مرکز جهاد کشاورزی چاهک گفت: جهش تولید در دیمزارها طرحی برای تضمین امنیت غذایی است که با هدف افزایش بهره وری از منابع در حال اجرا می باشد.
کد خبر: ۱۴۴۸۸۰۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، روح الله احمدزاده اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود، طرح جهش تولید در دیمزارها یکی از راهکارهای اساسی در راستای افزایش بهره وری در واحد سطح محسوب می شود که با استمرار حمایت از کشاورزان و فراهم کردن زیرساخت های لازم، خودکفایی در محصولات اساسی را محقق می نماید.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی چاهک گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، منطقه رضاخانی بخش چاهک به عنوان منطقه مستعد کشت گیاهان دارویی انتخاب و در مرحله اول گیاه زیره سبز در این منطقه کشت و به منظور بهره وری در مصرف آب سیستم آبیاری تحت فشار بارانی استفاده شده است.

احمدزاده مدیریت اصولی مزارع و بهره گیری از  علم روز را از نکات مهم و قابل توجه در این طرح عنوان نمود و افزود: با توجه به شرایط خشکسالی عدم مدیریت مزارع منجر به از بین رفتن منابع خواهد شد.

نامبرده صرفه جویی در منابع آبی زیرزمینی، بهره برداری مطلوب از آب های جاری، تامین امنیت غذایی و حفظ اشتغال و درآمد روستاییان از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان نمود و گفت: این طرح  یکی از مهمترین برنامه‌های در حال اجرای سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها