جزئیات آخرین جلسه محاکمه آزار گر ۱۰زن در تهران

حکم اعدام برای شیطان لویزان

شیطان لویزان که متهم به آزار و اذیت ۱۰زن و دختر جوان در پایتخت است پس از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. متهم در جلسه دادگاه با انکار اتهامش گفت: «من زن و بچه دارم و همسرم آن‌قدر زیباست که به زن دیگری حتی نگاه هم نمی‌کردم!»
کد خبر: ۱۴۴۸۴۵۸
نویسنده محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث
حکم اعدام برای شیطان لویزان
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده ازسال۱۳۹۹ و با طرح شکایت‌های مشابه از مردی قدکوتاه آغاز شد که با شگردی مشابه زنان و دختران را طعمه نقشه شیطانی‌اش می‌کرد.بررسی شکایت‌ها نشان داد او در یک بازه زمانی مشخص، اغلب قربانیان خود را در محدوده لویزان تهران شکار می‌کرد. یکی از قربانیان مرد شیطان‌صفت در شکایت خود گفت: «حوالی ظهر در حال رفتن به خانه بودم که در پارک مهرگان مردی قدکوتاه درحالی‌که ماسک به صورت داشت به من نزدیک شد. مقابلم ایستاد و ساعت پرسید. بعد ناگهان به سمتم حمله‌ور شد و گردنم را گرفت و مرا روی زمین انداخت. سرم را به زمین می‌کوبید تا این‌که توان مقاومتم را از دست دادم. در آن وضعیت مرا سمت شمشاد‌های پارک برد و در آنجا آزار داد. در آن ساعت کسی آنجا نبود که کمکم کند. او بعد از اجرای نقشه‌اش مرا در آن وضعیت رها کرد و گریخت.»
یکی دیگر ازشاکیان گفت:«هرروز صبح زود برای ورزش به پارک می‌رفتم.یک روز صبح که در حال تمرین بودم، متوجه مردی شدم که پشت سرم می‌دوید. فکر کردم در حال ورزش است اما وقتی به من نزدیک شد، گردنم را گرفت و مرا پشت شمشادها پرت کرد. بعد هم گلویم را گرفت و فشار داد. داشتم خفه می‌شدم که گلویم را رها و در آن وضعیت به من تجاوز کرد و گریخت.»
درحالی‌که پلیس محل‌های ارتکاب جرم توسط متهم را در محله لویزان زیر نظر داشت، این‌بار شکایت‌های مشابه دیگر در محدوده بزرگراه حکیم، یوسف‌آباد وحاشیه اتوبان امام‌علی(ع) درپلیس آگاهی مطرح شد.کارآگاهان درجریان تحقیقات مردی افغان را دستگیر کردند اما در بررسی‌ها مشخص شد نقشی در ماجرا ندارد و با دستور قضایی آغاز شد. 
سرانجام هفدهم آبان سال گذشته بابررسی دوربین‌های مداربسته، به‌دست‌آوردن پلاک موتورسیکلت متهم و ردیابی خط تلفن همراهش توانستند او را شناسایی ودستگیر کنند.خلیل،اهل کشور افغانستان، در تحقیقات منکر آزار و اذیت زنان شد اما شاکیان او را در پلیس آگاهی شناسایی کردند. با تکمیل تحقیقات پرونده به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و مرد شیطان‌صفت اوایل آذر امسال پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه که به ریاست قاضی سجاد منافی‌آذر برگزار شد، شش نفر از شاکیان حضور داشتند و به طرح شکایت خود پرداختند. متهم هم دردفاع از خود گفت: «این زنان دروغ می‌گویند و من آنها را آزار ندادم. من زن و بچه دارم که در هرات زندگی ‌می‌کنند.حرف‌های هیچ‌کدام از متهمان را قبول ندارم. یکی از زنان پیش از این فرد دیگری را به‌عنوان مرد آزارگر شناسایی کرده بود اما حالا می‌گوید من او را آزار داده‌ام. اگر من مجرم بودم با پای خودم در محل قرار حاضر نمی‌شدم که پلیس دستگیرم کند.» 
با توجه به انکار متهم، رئیس دادگاه جلسه دادگاه را تجدید کرد تا با توجه به ادله موجود در پرونده، پزشکی‌قانونی احتمال آزار زنان از سوی متهم را بررسی کند. پس از اعلام پزشکی‌قانونی که آزار یکی از زنان از سوی متهم را با آزمایش دی‌ان‌ای تایید کرده بود، خلیل برای دومین‌ بار پای میز محاکمه قرار گرفت.در این جلسه پنج نفر از شکات، وکیل ششمین شاکی و متهم همراه دو وکیل تعیینی‌اش حضور داشتند. چهار نفر از متهمان نیز با طرح شکایت‌های قبلی خود در جلسه محاکمه حاضر نشده بودند. در ابتدای این جلسه شکات نحوه شکار خود توسط متهم را تشریح کرده و خلیل را به‌عنوان آزارگر خود اعلام کردند. شاکیان که بعد از این اتفاق تلخ دچار مشکلات روحی شده بودند، برای متهم درخواست اعدام کردند. در این جلسه دو شاکی جدید هم به طرح شکایت از متهم پرداختند. یکی از آنها هنگامی که مرد آزارگر او را در خیابان خلوتی با گرفتن گلو روی زمین انداخت، توانسته بود از دستش فرار کند. دومین شاکی هم دختر دانش‌آموزی بود که در مسیر مدرسه در محل تردد متهم در دام او گرفتار شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. شکات در این جلسه عنوان کردند متهم حاضر در دادگاه به بهانه پرسیدن ساعت سراغ‌شان رفته و برای این‌که در برابرش مقاومت نکنند، سر آنها را به زمین کوبیده بود.در ادامه رئیس دادگاه از متهم و وکلایش خواست از خود دفاع کنند که خلیل دوباره منکر آزار زنان شد و گفت: من زن و بچه دارم. همسرم را دوست دارم وزیباست، پس چرا باید به زنان تعرض کنم.
پس از دفاعیات متهم و وکلایش، قضات دادگاه وارد شور شده و متهم را به اتهام تجاوز به اعدام محکوم کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها