نظارت بر شبکه نمایش خانگی همچنان برعهده صداوسیماست
یک مقام مسئول در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:

نظارت بر شبکه نمایش خانگی همچنان برعهده صداوسیماست

رئیس ساترا در بازدید از غرفه جام جم مطرح کرد

رده بندی جدید سکو‌های نمایش خانگی از سوی ساترا

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر از رده بندی جدید ساترا برای تعامل بهتر با سکو‌های نمایش خانگی خبر داد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر از رده بندی جدید ساترا برای تعامل بهتر با سکو‌های نمایش خانگی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۶۱۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، سعید مقیسه با حضور در غرفه جام جم در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با اشاره به رده بندی جدید ساترا برای ارائه مجوز به سکو‌های نمایش خانگی گفت: ساترا رده بندی جدیدی برای ارائه مجوز‌های خود در نظر گرفته است و به این منظور سکو‌های نمایش خانگی از رده صفر تا شش دسته بندی شده‌اند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی درباره سکو‌هایی که در رده صفر قرار می‌گیرند، توضیح داد: سکو‌هایی در این رده قرار می‌گیرند که فعالیت صوت و تصویر فراگیر انجام می‌دهند. اما از هیچ مرجع قانونی مجوز ندارند.

مقیسه عنوان کرد: به این ترتیب این سکو‌ها رصد می‌شوند و برای قانونمند کردن آن‌ها اقدام قضایی انجام می‌شود.

وی درباره رده یک نیز بیان کرد: در این رده سکو‌هایی قرار می‌گیرند که به صورت ثبت محور اعلام می‌کنند که رسانه‌ای در اختیار دارند و در زمینه صوت و تصویر فراگیر می‌خواهند فعالیت کنند. اما هنوز مدارک و زیر ساخت‌های آن‌ها آماده نیست.

به گفته معاون رئیس صدا و سیما رسانه‌هایی که در گروه یک قرار می‌گیرند تا مدتی فرصت خواهند داشت و به آن‌ها کمک می‌شود تا بتوانند مجوز‌های لازم را دریافت کنند.

مقیسه یادآور شد: در رده دو این رتبه بندی نیز رسانه‌هایی قرار می‌گیرند که فعالیت قانونی دارند و مجوز گرفته اند. اما فعالیت آن‌ها محدود است.

وی ادامه داد: فعالیت رسانه‌های این گروه از لحاظ مسائلی مانند تعداد مخاطب، پهنای باند مصرفی و تکثر موضوعات محدود است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در رده سوم ابر رسانه‌هایی قرار می‌گیرند که فعالیت‌های جامع، ملی یا بین‌المللی دارند.

مقیسه درباره رده چهارم نیز توضیح داد: در این رده بندی رسانه‌هایی هستند که ساترا تنظیم گر بخشی از فعالیت آنهاست. در واقع مجوز‌های لازم برای قسمتی از فعالیت آن‌ها توسط تنظیم گیر‌های بخش دیگری صادر شده است. اما در رسانه خود فعالیت نمایش خانگی یا انتشار صوت و تصویر فراگیر نیز اضافه کرده‌اند.

معاون رئیس صدا و سیما عنوان کرد: در رده پنجم نیز رسانه‌هایی قرار می‌گیرند که دارای مالکیت مشارکتی با بخش‌های دولتی هستند. به عبارت دیگر بخشی دولتی در این رسانه‌ها سهام دار است.

وی بیان کرد: در رده ششم نیز رسانه‌هایی قرار می‌گیرند که کاملا حاکمیتی و دولتی محسوب می‌شوند و صد درصد سهام آن‌ها برای نظام است.

‌مقیسه یادآور شد: به این ترتیب ساترا از این به بعد سکو‌های نمایش خانگی را در این هفت رده دسته‌بندی می‌کند تا به این شکل بتوان راحت‌تر و متناسب‌تر با آن‌ها تعامل برقرار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها