مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد؛

کسب رتبه اول از بین ۳۳ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

"گرشاسبی":41 سازه در آبخیزداری عملیاتی می شود و اعتبارات 4 برابر نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۴۴۴۴۵۱

به گزارش خبرنگار جام جم-زهرا ماندنیان فرد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در نشست خبری 16 بهمن ماه مطرح کرد: مهمترین وظیفه سازمان منابع طبیعی احیا و بهره برداری اصولی ازمنابع طبیعی است.

عبدالحسین گرشاسبی بیان کرد؛در استان 20 واحد منابع طبیعی وجود دارد که 8 واحد آن فعال و 12 واحد دیگر غیر فعال است.

وی گفت:از جمله کارهایی که در اولویت قرار دارند به کارگیری همیاران طبیعی است و مهمترین رسالت آموزش مجریان و بهره برداران می باشد.

او در خصوص پروژه های سال 1402 گفت:91 پروژه با اعتباری بالغ بر 207 میلیارد تومان که نسبت به سال گذشته 145 درصد افزایش  و حدود 70 درصد از این اعتبارات در حوزه آبخیزداری سامان دهی می شود.

گرشاسبی افزود:41 سازه در آبخیزداری عملیاتی می شود و اعتبارات 4 برابر نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد:یکی از شاخص ترین پروژه های آبخیزداری در سطح استان دره امیری شهرستان دیلم است که یک و نیم میلیون مترمکعب حجم دارد با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان و با 17متر کل ارتفاع و 14 متر ارتفاع مفید

وی ادامه داد:در حوزه آبخیزداری در استان اعتبارات ۴ برابر نسبت به سال قبل افرایش داشته است. 8 سازه در دشتستان، دیلم و دشتی ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ هزار تونان که در سال جاری عملیاتی می شود.

گرشاسبی در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت:3 میلیون نهال سهم استان بوشهر است که 3 هزار و ۸۰۰ اصل نهال باید در طول یک سال تولید شود و که حدود ۲۸ هکتار به صورت دست کاشت درختکاری شده است و با مشارکت بسیج سازندگی در استان  و تعاملی که با سازمان منطقه ویژه عسلویه داشتیم یک میلیون اصل نهال در منطقه عسلویه برای ما تولید خواهد شد. بالغ برهزار و ۲۰۰ هکتار امسال جنگل کاری داریم از محل اعتبارات ملی و استانی

یکی از مهمترین مباحث در حوزه منابع طبیعی بحث پایش هایی است که توسط دوربین های حفاظتی صورت گرفته است و

۵۹ فقره اخذ سند

اجرای ماده ۵۴ قانون رفع تداخل

۴۵۱ پلاک در استان دارای تداخل بوده اند و بیش از ۶۰ درصد از اراضی رفع تداخل شده اند.

۱۹۴ پلاک در کارگروه استانی تعیین تکلیف شده اند.

آمار عملکرد در ۱۴۰۲ در حوزه منابع طبیعی ۲۱۰ پلاک بوده است.

وی تصریح کرد:در حوزه روابط عمومی بیش از ۶۸۰ خبر در سایتهای خبری و صدا و سیما در سال ۱۴۰۲ منعکس و ۵۱ پویش برگزار شده است.در حوزه آموزش ویژه دانش آموزان ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر مورد آموزش قرار گرفتند و ۱۶۶ مدرسه شرکت کرده اند.

گرشاسبی در پایان اعلام کرد:انعقاد قرار داد با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام به مبلغ ۲میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان صورت گرفته است ورتبه اول در شاخص‌های عمومی عملکرد اداره کل از بین ۳۳ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و رتبه ۵ کشوری در شاخص های عمومی و تخصصی در کل کشور را کسب کرده ایم.

 

کسب رتبه اول از بین ۳۳ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

 

کسب رتبه اول از بین ۳۳ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها