کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: در خاورمیانه‌ای که جبهه مقاومت دارای توانمندی‌های بسیار پیچیده و دارای قابلیت‌های جنگ متقارن است آن چیزی که از جانب آمریکا انجام شد بیشتر نمادین بود برای ساکت کردن افکار عمومی و فراهم کردن زمینه برای ادامه سیاست جلوگیری از گسترش دامنه جنگ همانطور که بایدن بر آن تاکید می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۴۴۱۴

جعفر قناد باشی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص حملات اخیر آمریکا به سوریه و عراق گفت: عملیاتی که آمریکا انجام داد در پاسخ به انتظاراتی بود که دولت آمریکا در افکار عمومی این کشور به وجود آورده بود، به تعبیری در جامعه آمریکا انتظاراتی ایجاد شده بود که قرار است دولت این کشور پاسخی به کشته شدن و مجروح شدن چند سرباز آمریکایی بدهد.

وی افزود: همچنین این عملیات به دلیل شیطنت برخی از رسانه‌ها و محافل صهیونیستی انجام شد که در نهایت آمریکا را ناگزیر کرد تا حرکتی انجام بدهد. البته در عرصه عمل همانطور که همه مشاهده کردند عملیات بیشتر نمادین بود و هیچ ارزشی از نظر سیاسی و نظامی به آن معنا نداشت.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در خاورمیانه‌ای که جبهه مقاومت دارای توانمندی‌های بسیار پیچیده و دارای قابلیت‌های جنگ متقارن است آن چیزی که از جانب آمریکا انجام شد بیشتر نمادین بود و برای ساکت کردن افکار عمومی و فراهم کردن زمینه برای ادامه سیاست جلوگیری از گسترش دامنه جنگ همانطور که بایدن بر آن تاکید می‌کند؛ بود.

قنادباشی گفت: به تعبیری آمریکا در عرصه عمل با این عملیات به ضعف خود اشاره کرد ضعفی که به نگرانی از گسترش جنگی که آنها نتوانند پاسخگوی آن باشند برمی‌گردد.

وی افزود: در واقع آمریکا با این عملیات اعتراف کرد که نگران واکنش‌های سنگین جبهه مقاومت و نگران این است که منافعشان ممکن است در یک رویارویی نظامی کاملاً از دست برود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: لذا با توجه به اینکه این عملیات نمادین بود، آمریکا با دقت سعی کرد زمینه تحریک جبهه مقاومت را فراهم نکند، این عملیات هیچ اثری هم در منطقه ندارد و جبهه مقاومت با دید تحقیر به این اقدام آمریکا نگاه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها