رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قزوین با دشت بی نظیر، واحد‌های دامداری و مرغداری شاخص و مجموعه زیاران می تواند بخش مهمی از نیاز غذایی کشور را تامین کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قزوین با دشت بی نظیر، واحد‌های دامداری و مرغداری شاخص و مجموعه زیاران می تواند بخش مهمی از نیاز غذایی کشور را تامین کند.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۹۳

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مجتمع گوشت زیاران در آبیک گفت: قزوین می تواند بحران گوشت کشور را تا حد زیادی حل کند، ولی به مدیرانی توانمند نیاز دارد تا ازظرفیت استان استفاده کنیم و تولید را بالا ببریم.

نوروزی اضافه کرد: قزوین قطب تولید دام و طیور کشور است وکار‌های خوبی شده و باید این مجموعه فعال تر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: زیاران ظرفیت خوبی دارد، ولی باید به روز شود و آماده همکاری و کمک موثر هستیم تا مشکلات زیاران حل شود.

وی افزود: درحوزه نانو و سلول‌های بنیادی کار‌های زیادی شده و شعارسال توسط رهبری همواره موضوعات اقتصادی بوده، اما خوب کارنکردیم و تاکید رهبری ناشی از همین بی توجهی است که باید جبران شود.

نوروزی اضافه کرد: درحوزه اقتصادی باید زیاد کار کنیم، زیرا جنگ آینده جنگ غذاست و دشمن میخواهد امنیت غذایی ما را تهدید کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دشت قزوین منطقه منحصر به فرد با جغرافیای بی نظیر با راه‌های مواصلاتی شاخص و آب و خاک غنی است که نزدیکی به پایتخت و قطب تولید مرغ و تخم مرغ کشور و استقرار بزرگترین جوجه کشی خاورمیانه در این استان ویژگی خاصی دارد.

مجتمع گوشت زیاران می‌تواند کمبود گوشت قرمز کشور را تامین کند

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین هم گفت: در صورت حمایت دولت از بخش خصوصی و نوسازی بخش‌هایی از مجتمع گوشت زیاران می‌توان ۵۰ هزار تن کمبود گوشت قرمز کشور را در این شرکت تامین کرد.

وی افزود: در راستای کمک به تامین امنیت غذایی کشور و استان روزانه ۹۰۰ تن شیر و ۵۰ تن گوشت قرمز، ۱۷۵ تن تخم مرغ و ۲۰ تن گوشت گاو و دو تن گوشت گوسفند تولید می‌شود.

جلوخانی اضافه کرد: قزوین از استان‌های معین کشور است که در تولید محصولات کشاورزی و تامین غذا و ارتقای امنیت غذایی نقش کلیدی دارد.

 مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: کشتارگاه زیاران باید تقویت شود تا نقش بیشتری در تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور ایفا کند و در این زمینه از ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور انتظار مساعدت داریم.

وی اضافه کرد: مجتمع گوشت زیاران در سال‌های گذشته راکد شده و از فعالیت بازمانده بود که زیرساخت‌های آن نیز دچار مشکلات جدی شد که در سال ۹۳ یک شرکت خصوصی سازی وارد مشارکت شد تا تولید را آغاز کند و در سال ۹۵ وارد چرخه تولید شد و مجموعه زیاران ارتقا بخشیده شد و به چرخه تولید بازگشت.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآورشد: در صورت عبور ریل راه آهن از محدوده مجتمع زیاران می‌توان در انتقال گوشت‌های تولیدی به استان و سایر مناطق کشور سرعت خدمات رسانی را بیشتر کرد.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: مجتمع زیاران نقش مهمی در تامین گوشت کشور دارد و با قدمت و ظرفیت‌هایی که در آن پیش بینی شده اگر با ظرفیت کامل استفاده شود می‌تواند به اشتغال و تولید هم کمک کند.

وی بیان کرد: این مجتمع در زمینه نگهداری دام و بخش‌های دامپروری و تولید خوراک دام و علوفه نیز امکانات زیادی دارد و اگر در سیاست گذاری‌های دولت از این ظرفیت استفاده شود می‌تواند نقش آفرین باشد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای راه اندازی کشتارگاه این شرکت تلاش زیادی شده و امروز ظرفیت خوبی برای کشتار دام سبک و سنگین در آن ایجاد شده که آینده خوبی را برای آن رقم زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها