تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر یک مصحف قرآن که در هفته محیط زیست به خانواده شهید محیط‌بان دوران دفاع مقدس اهدا شده بود، امروز - ۱۵ بهمن - رونمایی شد.
کد خبر: ۱۴۴۳۹۷۹

تقریظ مقام معظم رهبری به خانواده محیط‌بان شهید رونمایی شد

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از ایرنا، هوشنگ نصیری محیط بان خوزستانی در دوران دفاع مقدس با تفنگ محیط بانی خود به جنگ رفت و به شهادت رسید و اولین شهید از جامعه محیط بانی بود که رهبر معظم انقلاب در نخستین نشست خانواده شهدای محیط زیست که در خوزستان برگزار شد، قرآنی که در یکی از صفحات آن تقریظ نوشته بودند را به خانواده این شهید اهدا کردند.

«بسم الله الرحمن الرحیم- به نشانه‌ی تکریم و احترام به شهدای عزیز محیط زیست، این کلام الله مجید به خانواده‌ی شهید هوشنگ نصیری اهداء میگردد.سیّدعلی خامنه‌ای »

صفحه تقریظ مقام معظم رهبری امروز در مراسمی با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

در این مراسم رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خانواده محیط‌زیست در این نظام و انقلاب نقش مهمی داشتند و دارند ، امروز ثمرات این انقلاب را که در ایران شکل گرفت می بینیم و همه برای حفظ آن تلاش می کنیم ، به آنچه که داریم افتخار می کنیم و با تکیه بر آن در دنیا عرض اندام می کنیم.

علی سلاجقه افزود: روزی دنیا می گفت که تمام گزینه ها را روی میز داریم اما امروز می گوید با ایران کاری نداریم ، این نشان از اقتدار ایران در دنیا دارد، دشمن با هر ترفندی خواست به انقلاب ضربه وارد کند اما وقتی دید موفق نمی شود حالا مردم به ویژه جوانان و زنان را هدف قرار داده است ، باید هوشیار باشیم چون دشمن در این راه از تمام ظرفیت ها استفاده می کند.

وی اظهار داشت: قطعا راه سخت و طولانی است اما رهبر انقلاب گفتند که در حال نزدیک شدن به قله هستیم ، باید برای گام دوم انقلاب برنامه داشته باشیم تا محیط زیستی متفاوت داشته باشیم.

تقریظ مقام معظم رهبری به خانواده محیط‌بان شهید رونمایی شد

ایجاد شغل سبز برای زنان خانه دار

در ادامه این نشست ، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان به علت ویژگی هایی که خداوند در وجودشان قرار داده بهتر می توانند از محیط زیست حفاظت کنند و در زمینه مدیریت پسماند و کاهش مصرف آب می توانند موثر باشند.

انسیه خزعلی تاکید کرد: البته زنان ما در این زمینه ها آنطور که باید آموزش ندیدند بنابراین نیازمند آموزش در زمینه مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدا ، مصرف آب و کاهش مصرف پلاستیک هستیم.

وی با اشاره به ایجاد مشاغل سبز گفت: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و یک سری تفاهم نامه با سازمان محیط زیست و شهرداری ها امضا کردیم که با اجرایی شدن آنها قطعا شاهد محیط زیست سالم تری خواهیم بود.

وی افزود: به عنوان مثال در این راستا در استان قزوین به صورت پایلوت اقدام به جمع آوری زنان زباله گرد کردیم اما چون از این راه درآمد داشتند دوباره به خیابان ها بازگشتند اما در تلاشیم با اجرای این تفاهم نامه زنان زباله گرد را جمع آوری و برایشان شغل ایجاد کنیم.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری معاونت زنان ریاست‌جمهوری و سازمان حفاظت محیط‌زیست در اجرای رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه میان علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست و انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به امضا رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها