برگزاری نشست تخصصی به مناسبت هفته هنر انقلاب؛

تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست

رئیس حوزه هنری استان بوشهر در نشست  شعر هیات؛

استان بوشهر پیشینه درخشان و بی بدلیل در حوزه شعر آیینی دارد

نشست تخصصی شعر هئیت  به مناسبت روز ستایشگری و نوای آئینی استان بوشهر با حضور حجت‌الاسلام محمد قادری( مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان)، عبدالله شاهینی (رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر ) و جمعی از شاعران آیینی و مداحان مطرح استان بوشهر روز یکشنبه 8 بهمن 1402 ساعت 19 در مجلسی آل عصفور بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۴۳۱۵۶
به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، در ابتدای نشست رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با تسلیت  وفات حضرت زینب  کبری (س) بیان داشت : انگیزه ما از برگزاری این نشست تکریم ستایش گران شعر آیینی استان بوشهر ائم از شاعران آیینی  و مداحان اهل بیت  عصمت و طهارت است .
 
شاهینی عنوان داشت : استان بوشهر پیشینه درخشان و بی بدلیل در حوزه شعر آیینی و ستایشگران مکتب قرآن و اهل بیت است که از آن جمله می توان به پیشگامی شادروان  ناخدا عباس دریانورد در حوزه نوحه سرایی و نوحه خوانی اشاره کرد .
ایشان افزود : ناخدا عباس دریانورد از نام های آشنا در حوزه دریانوردی است که از خدمات ارزنده ایشان در کتب تاریخی مهم در دوران قاجار نام برده شده است.
شاهینی خاطرنشان کرد : برگزاری این نشست در مسجد آل عصفور متناسب با پیشگامی این شخصیت عظیم در مبارزه با استعمار جهانی است.
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد  قادری با «آسیب شناسی شعر آیینی استان » بیان کرد : شایسته است بعد از نسل درخشان دیروز، شعر امروز شاهد حضور و ظهور شاعران نسل دوم در حوزه شعر آیینی و مناسبت های مختلف باشیم.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد : امید است شاعران امروز در تدوام شاعران پیشکسوت به گنجینه غنی اشعار آیینی کمک کنند و ستایشگران مداحان خوب استان در این زمینه یاری و مدد رسانند. 
 
موجی شاعر آیینی استان بوشهر در رابطه با طرح سوالی مبنی بر اینکه چقدر می توانیم  مباحث روز را در اشعار سنتی اجرا کنیم، بیان داشت : سرودن اشعار سنتی مثل راه رفتن روی طناب است؛ ما باید شعر بگوییم که در همان لحظه هم احساسات و عواطف مخاطب درگیر شود و هم او را بتوانیم اقناع کنیم. 
 
 در ادامه غلامرضا ابراهیمی گفت: بوشهر یکی از «گنجینه‌های غنی شعر آیینی» است 
و در ادبیات آیینی شاعران متقدمین و مطرحی چون محمدخان دشتی، ملاحسن کبگانی، فاضل جمی،سیدبهمنیار حسینی (مفتون) و معتقد اهرمی از پرچمداران شعر مذهبی و دینی محسوب می‌شوند.
 
مدرس کارگاه شعر آهنگ دیگر حوزه هنری  بوشهر در ادامه به ارائه نکاتی در خصوص « آسیب شناسی از نشست ستایشگران شعر هیات» پرداخت.
 
لازم به ذکر  است ؛  در این محفل مداحان برجسته ای چون ، مصطفی گراشی ،  علیرضا پولاد، امیر گوهر شناس، اسماعیل ایراندوست  و شاعرانی همچون سبحان زنگی ، مصعب  یحیایی ،  عقیل نجار  ، محمد امینی ، محمد صالح منصوری ، زهرا تعجب ، سمیه فیلسوف حضور داشتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها