سفیر سابق ایران در عراق با بیان اینکه تصور نمی‌کنم آمریکا قصدی برای خروج از آمریکا داشته باشد، گفت: به نظر می‌رسد آمریکا به دنبال ایجاد فرصتی برای تنظیم جدید ساختار خود در منطقه باشد. 
کد خبر: ۱۴۴۲۹۲۳

حسن دانایی‌ فر در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص خروج احتمالی نظامیان آمریکایی از عراق گفت: بنده تصور می‌کنم آمریکا قصدی برای خروج از عراق و منطقه نداشته باشد و تا الان نیز اگر با دقت صحبت‌هایی که تاکنون در طی چند روز اخیر و در این زمینه مطرح شده را پیگیری کنید چیزی به نام فعال سازی کمیته مشترک همکاری‌های نظامی بین آمریکا و عراق مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه اخبار غیر رسمی درباره خروج نظامیان آمریکا از عراق مطرح شده که به نظر بنده دقیق نیست، تصریح کرد: آمریکا قصدی برای خروج از عراق ندارد، حدود ۲ سال و نیم قبل نیز چنین صحبت‌هایی مطرح بود، اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

سفیر سابق ایران در عراق در عین حال گفت: چنانچه فهم درستی از صحبت‌های آمریکا شده باشد باز به معنای این نیست که طی روز‌های آینده شاهد خروج آمریکا از عراق باشیم، بلکه به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با این صحبت‌ها می‌خواهند فرصتی را برای تنظیم جدید ساختار خود در منطقه ایجاد کنند.

دانایی فر تصریح کرد: پرونده حضور آمریکا در عراق، سوریه، در عربستان، قطر، بحرین و... به گونه‌ای به هم وصل هستند که به این سادگی نمی‌توانند تصمیمی مبنی بر خروج از این کشور‌ها بگیرند.

وی گفت: اقداماتی که توسط جبهه مقاومت در عراق علیه آمریکا صورت می‌گیرد مخالفینی هم در صحنه عراق دارد و آن مخالفین با استناد به سخنان آمریکایی‌ها در ارتباط با خروج از این کشور ولو شایعه باشد می‌گویند حملات علیه آمریکا را متوقف کنید چرا که این‌ها قصد خروج از عراق را دارند.

دانایی فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکا نیازمند توقف حملات است؛ با دقت در اعلامیه اخیر بارزانی نیز می‌توان متوجه شد وی از اینکه بنا است آن کمیته مشترک همکاری‌های نظامی بین آمریکا و عراق تشکیل شود تشکر می‌کند و تشکیل این کمیته را برای سرکوب و مبارزه با کسانی که علیه آمریکا فعالیت می‌کنند می‌داند.

وی بار دیگر تاکید کرد: با توجه به این موضوعات بویی از خروج آمریکا از عراق استشمام نکرده‌ام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها