مدیر جهاد کشاورزی ساری:

90 تن گوشت مرغ در ساری توزیع شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: 70 درصد هزینه های تولید در بخش دامپروری مربوط به تعذیه و خوراک دام است.
کد خبر: ۱۴۴۲۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدمهدی عباس‌زاده در جلسه کمیته فنی تغذیه دام استان با اشاره به اینکه 70 درصد هزینه های تولید در بخش دامپروری مربوط به تعذیه و خوراک دام است به لزوم استفاده از بقایای زراعی، باغی و صنایع تبدیلی در تغذیه دام و طیور تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: بدلیل افزایش قیمت نهاده های دامی، استفاده از بقایای زراعی، باغی و صنایع تبدیلی در تغذیه دام و طیور ضروری بوده و وابستگی به واردات نهاده‌های دامی را کاهش می دهد.

این مسوول با اشاره به اهمیت ساخت تجهیزات فرآوری و بسته بندی بقایای گیاهی، گفت: جهاد کشاورزی از طرح هایی که موجب کاهش هزینه های تولید در بخش دامپروری شود، حمایت می کند.

عباس زاده به ایجاد زنجیره تامین و ارزش در بخش تولیدات دامی تاکید و تصریح کرد: به منظور تامین امنیت غذایی و کاهش سطح وابستگی به واردات نهاده های دام و طیور، استفاده از گیاهان جایگزین برای تولید علوفه با نیاز آبی کم و مقاوم به خشکی جهت استفاده در جیره دام، استفاده بهینه از ضایعات و بقایای کشاورزی در خوراک دام و کشت پاییزه گیاهان علوفه ای پس از برداشت برنج در اراضی شالیزاری ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل بقای هر صنعتی، تشکل ها هستند، گفت: هرچه تشکل ها توانمندتر باشند می‌توانیم در انتقال دانش به بهره برداران موفق‌تر باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها