یک کارشناس حوزه غرب آسیا در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

اقتصاد دریایی اهرمی تاثیرگذار برای ضربه زدن به تل آویو

کشور‌های اسلامی در منطقه از ابزار‌ها واهرم‌های متعددی در حوزه اقتصادی برخوردارند که با استفاده از این امکانات می‌توانند رژیم صهیونیستی را در تنگنا‌های شدید اقتصادی قرار دهند.
کد خبر: ۱۴۴۲۳۰۹
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین
 
اقتصاد دریایی اهرمی تاثیرگذار برای ضربه زدن به تل آویو
 
جعفر قنادباشی تحلیلگر مسائل منطقه در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره لزوم همراهی کشور‌های اسلامی در قطع شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: تحلیل درست ایشان از واقعیت موجود و نگاه واقع بینانه رهبری در باره صحنه کنونی فلسطین مبنی بر ارزیابی دقیق ایشان از ترکیب نیرو‌ها و بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است و توجه به این رهنمود موثر نه تنها موجب نجات مردم غزه است بلکه زمینه سربلندی بیشتر جهان اسلام فراهم می‌آورد.
 
وی ادامه داد: در نگاه واقع بینانه باید توجه داشت که برخی از راهکار‌هایی که از سوی بعضی از دولتمردان کشور‌های اسلامی برای پایان دادن به بحران غزه ارائه می‌شود از آنجایی که اجرایی شدن این طرح‌ها در نهایت به تصمیمات سازمان ملل متحد، قدرت‌های بزرگ و همچنین رژیم صهیونیستی موکول می‌شود طبیعتا راه به جایی نمی‌برد. 
 
این کارشناس حوزه غرب آسیا با اشاره به تلاش‌های برخی از کشور‌های اسلامی برای پایان دادن به جنگ در اراضی اشغالی تصریح کرد: اینکه بر موضوع برقراری آتش بس و بر ضرورت پایان جنگ در غزه تاکید می‌شود رهاوردی است که مسلما جهان اسلام نمی‌تواند به تنهایی آن را تحقق ببخشد و شرط اجرایی شدن آن پذیرش و موافقت حامیان رژیم صهیونیستی و اسرائیل است.
 
وی درباره قطع شریان‌های اقتصادی رژیم اشغالگر قدس گفت: وابستگی‌های اقتصادی اسرائیل به نفت، گاز و همچنین تجارت دریایی که کشور‌های اسلامی در آن دخیل هستند از جمله محمل‌هایی است که جهان اسلام بخوبی می‌تواند در آن نقش آفرینی کند و اگر واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم درمی یابیم که اهرم‌های تاثیرگذار در دست کشور‌های اسلامی است.
 
این کارشناس حوزه غرب آسیا خاطرنشان کرد: جهان اسلام برای پیشبرد مقاصدش دارای توانمندی‌های مختلفی است و یکی از اهرم‌های بسیار قوی و موثر قطع شریان‌های اقتصادی رژیم اشغالگر قدس است.
 
قنادباشی با اشاره به تجربه موفق مقاومت یمن گفت: این نیرو به تنهایی مسیر کشتی‌های حامل کالا‌های مورد نیاز اسرائیلی را مسدود کرد و دستاورد بسیار خوبی در ضربه زدن به اقتصاد رژیم صهیونیستی کسب کرده و به همین اندازه باعث تضعیف این رژیم در پیشبرد مقاصدش در غزه شده است.
 
وی با بیان اینکه برخورد جدی با رژیم اشغالگر قدس نیازمند حمایت همه جانبه کشور‌های اسلامی است تصریح کرد: اگر جهان اسلام دست به دست هم بدهند و شریان‌های اقتصادی دیگر رژیم صهیونیستی را که حیات تل آویو به آن بستگی دارد مسدود کند مسلما نتیجه مقاومت و ایستادگی مبارزان فلسطینی زودتر تحقق پیدا می‌کند و عموم کشور‌ها می‌توانند از مواهب آن برخوردار باشند.
 
این کارشناس حوزه روابط بین الملل اضافه کرد: اگر کشور‌هایی که موجبات انتقال نفت را به اسرائیل فراهم می‌کنند در قطع این مسیر گام بردارند مسلما از پشتیبانی عقبه مردمی برخوردار خواهند شد که سود حاصله از آن از محاسبه خارج خواهد بود. 
 
قنادباشی با بیان اینکه کشور‌های اسلامی باید در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی هوشمندانه گام بردارند اظهار کرد: نقش آفرینی جهان اسلام در قطع شریان‌های اقتصادی اسرائیل حتما باعث افزایش حمایت و پشتیبانی ملت‌های مسلمان خواهد شد و هیچ وقت در این قضیه تنها نمی‌مانند و حتی سایر ملت‌ها در اروپا و آفریقا هم از تصمیم آن‌ها حمایت خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها