هر ظرفی مناسب هواپز نیست

ظروف قابل استفاده در هواپز

هواپز، دستگاهی نسبتا جدید است که سر وکله اش درآشپزخانه باز شده و طرفداران خاص خودش را دارد. کار کردن با این وسیله کاربردی قلق‌های خودش را دارد. یکی ازموضوعات مهم در ارتباط با استفاده از هواپز، ظروف مناسب برای استفاده در این دستگاه‌است.
کد خبر: ۱۴۴۲۱۱۸
نویسنده لیلا ونکی - خبرنگار چاردیواری
 
دو موضوع مهم در استفاده ظروف مناسب برای هواپز حائز اهمیت است؛ یکی کیفیت پخت غذا و دیگری سلامت دستگاه که باید به آنها توجه داشته‌باشید. ظروفی که در هواپز استفاده می‌شود، باید به طور یکنواخت گرم شوند تا حرارت به یکنواختی در تمام مواد غذایی انتقال پیدا کند. علاوه بر آن، استفاده از ظروف نامناسب در هواپز گردش هوای گرم در آن را مختل و به دستگاه نیز آسیب وارد می‌کند.

ظروف سرامیکی
ظروف سرامیکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در هواپز است. سرامیک به دلیل مقاومت خود در برابر دما‌های بالا، برای استفاده در هواپز بسیار مناسب است و احتمال تغییر شکل یا خرابی در اثر حرارت را کاهش می‌دهد. این ظروف به دلیل ماهیت حرارتی خود، به بهترین شکل ممکن حرارت را به غذا منتقل می‌کند. در ظروف سرامیکی حرارت به‌صورت یکنواخت در تمام سطح ظرف توزیع می‌شود. نوع پختی که به واسطه ظروف سرامیکی در هواپز ایجاد می‌شود، در حفظ خواص مغذی غذا‌ها بسیار موثر است. علاوه بر آن، سرامیک به‌عنوان یک ماده غیرسمی و معدنی شناخته می‌شود و هنگام پخت غذا‌ها در هواپز، هیچ‌گونه ماده مضری به غذا منتقل نمی‌شود. در نهایت باید گفت ظروف سرامیکی به‌خوبی با انواع غذا‌ها سازگار است و  برای پخت دامنه‌ای گسترده از غذا‌ها از جمله گوشت، مرغ، سبزی‌ها و حتی شیرینی‌ها استفاده می‌شود.

ظروف فلزی
شما می‌توانید ازظروف فلزی به راحتی در هوا پز استفاده کنید. برخلاف مایکروویو که ظروف فلزی در آنها ایجاد اختلال می‌کند و منجر به جرقه‌زدن دستگاه وخرابی آن می‌شود، استفاده از ظروف فلزی درهواپز بسیار مؤثر است. اما برخی ویژگی‌ها و جنس‌های فلزی برای این منظور مناسب‌تر هستند  مانند استیل ضد زنگ،آلومینیوم و  ظروف با پوشش تفلون.

ظروف شیشه‌ای
بهترین ظروف شیشه‌ای برای استفاده در هواپز ظروف پیرکس است. شما هنگام خرید یا استفاده از ظروف شیشه‌ای دیگر، حتما باید از قدرت تمپر یا مقاومت آن در برابر گرما آگاه باشید. معمولا روی ظروف شیشه‌ای مناسب برای استفاده در هواپز برچسب Oven Safe ذکر شده است؛ بنابراین چنانچه ظرف شیشه‌ای پیرکس نیست و علائمی از درجه مقاومت در برابر حرارت در آن نمی‌بینید، از آن استفاده نکنید.

ظروف سیلیکونی
یکی ازظروف پرطرفدار برای استفاده در هواپز ظروف سیلیکونی هستند. این ظروف با قابلیت بالا درتحمل حرارت یعنی تا ۴۵۰درجه فارنهایت به‌راحتی قابل استفاده درهواپزاست. ظروف سیلیکونی تنوع زیادوقابلیت انعطاف بالایی‌دارند. این انعطاف‌پذیری قابلیت خارج‌شدن هوا و گرما از بافت واطراف غذا را تسهیل می‌کند وبه پخت غذا کمک می‌کند. علاوه بر آن ظروف سیلیکونی از جمله ظروفی است که به نچسب بودن مشهور‌هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها