علی عالی نژاد ،مدیرعامل باشگاه کارگر بنه گز

فصل بعد ،حضور در لیگ کشوری

شاگردان قلعه‌نویی یک بازی ساده دیگر در جام ملت‌های آسیا در پیش دارند

بی‎دردسر ببر!

باز هم یک بازی ساده دیگر برای تیم‌ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا و باز هم یک پیش‌بینی بی‌حرف و حدیث دیگر. هنگ‌کنگ رقیب سرسختی محسوب نمی‌شود و با هیچ متر و معیاری اصلا نمی‌توان این‌طور تحلیل کرد که برای تیم‌ملی ما دردسرساز می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۱۴۵۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
هنگ‌کنگ تیمی است که در تورنمنت‌های بزرگ آسیا معمولا حرفی برای گفتن ندارد و در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی نیز هرگز حریف قدری محسوب نمی‌شده است. اما این تیم را نباید تا اندازه‎ای دست‌کم گرفت که یک برد آسان تبدیل به یک بازی پردردسر شود. ایران باید هنگ‌کنگ را بی‌دردسر ببرد. 
     
هر بازی یک فینال
برخی اعتقاد دارند که هنگ‌کنگ تیمی نیست که امیر قلعه‌نویی بخواهد مقابل آن ترکیب اصلی‌اش را بچیند. البته این اعتقاد درست به نظر می‌رسد. ایران باید با تیم دوم به میدان برود. البته خوب می‌دانیم برخی ستاره‌های تیم‌ملی کوتاه بیا نیستند و از هر فرصتی برای افزایش رکورد تعداد بازی‌‌های ملی و تعداد گل‌های ملی استفاده می‌کنند.«هر بازی یک فینال». این شعار امیر قلعه‌نویی برای جام ملت‌های آسیاست. این یعنی این‌که نسبت به هر دیدار نگاهی بسیار جدی دارد و نمی‌خواهد حریف را دست‌کم بگیرد. این موضوع جوانگرایی را تقریبا منتفی می‌کند. اما گویا اومی‌خواهد برای دیدار با هنگ‌کنگ دست به تغییراتی بزند. 
     
بازگشت ستاره‌ها به ترکیب تیم‌ملی
احتمالا برای دیدار با هنگ‌کنگ، رامین رضاییان و سردار آزمون به ترکیب اصلی برمی‌گردند. سردار آزمون آخرین نفری بود که به تیم‌ملی ملحق شد بنابراین آمادگی این را نداشت که در دیدار با فلسطین به صورت فیکس به میدان برود. البته او در همان حضور تعویضی‌اش هم موفق به گلزنی شد. رامین رضاییان هم مصدوم بود اما اکنون دیگر مشکلی ندارد. او احتمالا مقابل هنگ‌کنگ به ترکیب اصلی برمی‌گردد تا در ۳۳ سالگی آخرین جام ملت‌های خود را تجربه کند. محمد محبی و سیدمجید حسینی دیگر بازیکنانی هستند که احتمالا به ترکیب اصلی تیم‌ملی فوتبال ایران برمی‌گردند. 
     
جام با تجربه‌ها
تعداد قابل توجهی از بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران قطعا آخرین جام ملت‌های خود را تجربه می‌کنند و این موضوع در میان دیگر تیم‌ها بی‌سابقه است. احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی و کریم انصاری‌فرد بازیکنانی هستند که بالای ۳۰ سال دارند و بسیار بعید است جایی در جام ملت‌های آتی داشته باشند. امیر قلعه‌نویی در گفت‌و‌گویی هم تلویحا به این موضوع اشاره کرد که این آخرین فرصت برخی از ملی‌پوشان است. همین باعث می‌شود تا بازیکنان تیم‌ملی اشتیاق زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم‌ملی داشته باشند. با این اوصاف جوانگرایی در ترکیب تیم‌ملی ابدا معنایی ندارد. این جام، جام با تجربه‌ها برای تیم ملی ایران است. 
     
همه داشته های امیر
اما امیر قلعه‌نویی هم داستان جداگانه‌ای دارد. او تشنه کسب پیروزی در هر مسابقه است. قلعه‌نویی نیز آخرین جام ملت‌های خود را تجربه می‌کند و این آخرین چالش دوران فوتبالی او محسوب می‌شود. بنابراین از تمام داشته‌ هایش استفاده می‌کند تا از هر مسابقه پیروز بیرون بیاید. دیدار با هنگ‌کنگ از آن بازی‌های ساده برای تیم قلعه‌نویی به شمار می‌رود، از آن مسابقاتی که آمار پیروزی‌های او را در جام ملت‌ها بیشتر می‌کند. در پایان همین آمارها برای او باقی می‌ماند. اما ای‌کاش این آمارها توام با موفقیت بزرگی باشد نه صرفا برد مقابل تیم‌هایی همچون فلسطین، هنگ‌کنگ و حتی امارات و کره‌جنوبی.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها