«ناهید کیانی» رسما مسافر المپیک پاریس شد

پایان شش ماه انتظار

انتظار شش‌ماهه ناهید کیانی به‌پایان رسید. از شش ماه قبل تا اکنون به او گفته بودند که باهربه روزرسانی رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو آماده این باشد که‌سهمیه‌المپیک را بگیرد. ناهید کیانی به‌اندازه‌کافی برای تیم‌ملی‌ تکواندوی بانوان خوش‌ درخشیده‌ بود. البته‌ یک‌ مدتی‌ هم افت‌ داشت‌ و عملکردش سینوسی ارزیابی می‌شد.
کد خبر: ۱۴۴۰۵۲۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
به هرحال ازاین کشور به آن کشور رفت و با مدال‌ها ونتایج و عملکرد مدام امتیازات خود را دررنکینگ جهانی بالا و بالاتر برد. او انتظار داشت که تیرماه سهمیه المپیک را بگیرد. اما پروسه کمی طول کشید. درنهایت شش ماه بعد ازانتظار طولانی او در تاریخ بیست و دوم دی ماه رسما المپیکی شدنش اعلام شد. حالا دغدغه‌اش عوض شده است و این بار به کسب سهمیه المپیک فکر می‌کند. 

یک اتفاق مهم
این‌که ناهید کیانی از طریق رنکینگ موفق به کسب سهمیه المپیک شده است یک نکته حائز اهمیت دارد. این برای نخستین بار است که تکواندوی ایران در بخش بانوان از طریق رنکینگ سیستم موفق به کسب سهمیه المپیک می‌شود. ناهید کیانی امسال درخشش زیادی در رقابت‌های برون مرزی داشت. او مدال طلای قهرمانی جهان در باکو را به دست آورد و سپس در گرندپری‌های مختلف روی تاتامی رفت و درخشید. او در تورنمنت‌های بین‌المللی دیگر نظیر جام ریاست فدراسیون جهانی در اردن هم خوش درخشید و همین طور امتیاز درو کرد. حتی خودش هم بابت این‌که چرا زودتر سهمیه او اعلام نمی‌شود تعجب کرده بود. اما در نهایت دیروز جمعه او متوجه شد با توجه به مجموع امتیازات او در این رنکینگ به یکی دیگر از اهداف بزرگ زندگی اش رسیده و المپیکی شده است. این برای دومین بار است که ناهید المپیکی می‌شود. دفعه قبل توکیو بودو اینبار پاریس است. ناهید کیانی حتی قبل از این‌که سهمیه‎اش قطعی شود نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا خاطره تلخ المپیک قبلی را که با ناکامی او همراه بود کامل از بین ببرد. کیانی به سختی این سهمیه را به دست آورد. مدتی هم مصدوم بود و این مصدومیت واقعا اذیتش کرد. اما الان روی ابرهاست. حتی اگر هنوز مصدوم باشد.

۱۲سهمیه تا این لحظه
رقابت‌های‌کسب سهمیه‌المپیک دررشته‌های مختلف درحال‌پیگیری‌است.ورزشکاران‌ایران در۳رشته تکواندو، کشتی، تیراندازی و دوچرخه‌سواری صاحب سهمیه المپیک شده‌اند. روند گرفتن سهمیه المپیک برای ورزشکاران ایرانی به کندی پیش می‌رود و ممکن است تا مدت‌ها هم ادامه داشته باشد. برخی ازکارشناسان نیز پیش بینی می‌کنند تعداد ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک پاریس نسبت به المپیک قبلی کمتر است و ممکن است یک نکته بسیار منفی در کارنامه ورزش ایران باشد. تا این لحظه ایران دو سهمیه (زن و مرد) در تکواندو دارد. احتمال کمی وجود دارد یک سهمیه دیگر از سوی تکواندو به خصوص تیم بانوان به دست بیاید. دو سهمیه هم از سوی زنان تیرانداز به دست آمده است. دوچرخه سواری مردان ایران هم تا این لحظه یک سهمیه را کسب کرده است. کشتی نیز هفت سهمیه دارد. مجموع سهمیه‌های ایران فعلا روی عدد ۱۲ است. این سهمیه‌ها به تفکیک جنسیتی نیز سه سهمیه برای زنان و ۹ سهمیه برای مردان است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها