ادامه بازی اسم و فامیل نیمکت تیم ملی در فدراسیون والیبال

... و حالا کاپیتان معروف!

آن فردایی که فدراسیون والیبال وعده‌‎اش را می‌دهد انگار قرار نیست برسد. این فدراسیون و تمام مسئولان بلندپایه‌‎اش مدام از فردا یا نهایتا آخر هفته خبر می‎‌‌دهند که قرار نیست هیچ وقت برسد. البته یک چیز دررابطه با این فدراسیون قطعی به نظر می‌رسید، آن هم این موضوع که سرمربی بعدی قطعا یک فرد کارنامه‌دار خارجی و بسیار مشهور خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۴۰۰۳۰
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
اما فدراسیون همین را هم نمی‌تواند درست و حسابی کنترل کند چون خارجی‌ها انگار آمدنی نیستند. از آن طرف خبر می‌رسد برخلاف خارجی‌ها اما داخلی‌ها کاملا آماده هستند که به تیم‌ملی بیایند. ولی چه کسی می‌تواند یک امتحان پس داده را که اتفاقا مردود هم شده، سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران کند؟ واقعا فدراسیون قرار است به چنین شرایطی تن بدهد؟ 
     
شوک دوشنبه
کلی اسم بزرگ و چشمگیر ردیف شد. ازبلنجینی و لورنزوتی گرفته تا پیاتزا و آلکنو و چندین‌وچند اسم دیگر. اما آنقدر اخبار مربوط به توافق و عدم توافق با این مربیان به هم پیچید که فراموش کردیم کدام‌شان با فدراسیون والیبال ایران توافق کرد اما نیامد و کدام یک توافق نکرد و فدراسیون مدام تاکید کرد حتما می‎‌‌آید. نام‎‌‌ها آنقدر تکرار شدند که واقعا نمی‎‌‌دانیم کدام یک از این مربیان برجسته آخر سر به تیم‌ملی بلغارستان رفت و کدام یک هم در لوبه ایتالیا حضور دارد. همه چیز به هم ریخت. در فدراسیون آشفته، بی‌برنامه و سردرگم هیچ چیز مشخص نیست و هر روز گزینه‌ها کم و زیاد می‌شوند. اما اخبار والیبال همه تا امروز تکراری بود تا این‌که امروز یک خبر شوکی بود به همه این تکرارها. گزینه تیم‌ملی بعد از این همه شور به پا کردن قرار است ایرانی شود. نکته شوک‎‌‌آورتر این است که این گزینه سعید معروف نیست! گزینه غیر از سعید معروف هم یعنی یک نام کاملا تکراری که قبلا به احتمال زیاد او را در تیم ملی دیده‌ایم. اصلا مگر والیبال ایران مگر چقدر پتانسیل دارد که به وقت بزنگاه کلی مربی درجه یک برای تیم‌ملی ردیف کند؟
     
کجاست مخالفت ۹۵ درصدی؟!
نه این‌که مخالف ایرانی باشیم. موضوع این است که در جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال با حضور مربی داخلی برروی نیمکت تیم‌ملی مخالفت ۹۵درصدی شده بود. گروهی متشکل از۳۰کارشناس ومربی دراین‌باره به فدراسیون مشورت می‌دهند. اما آن مخالفت ۹۵ درصدی کمرنگ شده است. چرا که با توجه به نقش بر آب شدن برنامه‌های فدراسیون والیبال برای جذب مربی خارجی دیگر هیچ چیز نمی‌ماند جز مربی داخلی. مربی داخلی‌ای که سعید معروف هم نیست. دوباره همان نام‌های تکراری مثل مصطفی کارخانه، فرهاد نفرزاده، پیمان اکبری و چندین نام دیگر ردیف خواهند شد. البته فدراسیون هنوز به این مرحله نرسیده است. ولی بعید نیست همه چیز از این روبه آن روشود. فعلا همچنان با گزینه‌های خارجی در حال مذاکره هستند. 
     
منابع مالی هم فراهم شد
می‌گویند منابع مالی فدراسیون والیبال برای جذب مربی فراهم شده است اما این‌که تا این لحظه باهیچ مربی خارجی نتوانسته‌اند توافق کنند به مسائل دیگری شاید مربوط باشد. برخی ازکارشناسان این وضعیت را مشکوک قلمداد می‌کنند. اعضای کمیته فنی به صرف این‌که فقط یک گزینه خارجی در بین گزینه‌ها باقی ماند، خواستار اضافه شدن گزینه‌های بیشتر به لیست شدند و فرصت خواستند! بدون توجه به این‌که اتلاف وقت همان یک گزینه را هم ممکن است کنسل کند. می‌گویند افراد نامربوط در فدراسیون والیبال جولان می‌دهند. جولانی به اندازه از دست رفتن اندک امیدهای تیم‌ملی والیبال برای حضور در المپیک. حتی اگر همین امروز یکی از همان نام‌های چشمگیر مانند بلنجینی، پیاتزا، آناستازی و غیره سرمربی تیم‌ملی شود باز هم خیلی دیر است اما شاید حداقل اعاده حیثیت شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها