گوگل تصمیم گرفته فهرستی از محبوب‌ترین افزونه‌های مرورگر گوگل کروم را که در سال جاری کاربران بیشتر از هر افزونه‌ی دیگری از آن‌ها استفاده کرده‌اند، منتشر کند.افزونه یا پلاگین،برنامه‌ای است کوچک وجانبی که به یک برنامه‌‌اصلی، امکانات بیشتری می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۳۸۵۵۹
نویسنده حمیدرضا خاتونی - سردبیر کلیک
 
برای مثال شما وقتی با گوگل کروم کار می‌کنید، نیاز دارید تا این مرورگر به صورت بومی بتواند ویدئوهای موجود درون یک صفحه را برایتان لیست کرده ودانلود کند، یامثلا فرمت عکس‌های موجود درون یک صفحه را تغییر دهد. این کارها به صورت پیش‌فرض از کروم بر نمی‌آید ولی با نصب افزونه روی آن، می‌توانید این کارهارا انجام دهید.حالا که با مفهوم افزونه آشنا شدید، در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۰موردازمحبوب‌ترین افزونه‌های گوگل کروم که بیشترین میزان استفاده راتوسط کاربران داشته به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که این لیست از سوی خود گوگل منتشر شده است.

۱- Scribe
یکی ازبهترین ومحبوب‌ترین افزونه‌های گوگل کروم که مبتنی برهوش‌مصنوعی است ودرانجام دو کار می‌تواند به کاربران کمک کند؛ مستندسازی فرآیند کاری وهمچنین ایجادراهنمای قدم به قدم است که برای آموزش‌های مختلف می‌تواند فوق‌العاده کاربردی باشد.

۲- DeepL Translate:
پلاگینDeepL Translation Provider با بیش از۱۲هزاربار دانلود توسط کاربران در زمینه قوی‌تر کردن هوش مصنوعی در مترجم یار ترادوس استودیو فعالیت می کند. شیوه کار این افزونه مشابه مترجم گوگل و بینگ است چرا که با هوش مصنوعی اقدام به ترجمه پروژه ها می کند.

۳- QuillBot
درحال حرکت به کمک نیاز دارید؟ ویژگی جدید نوشتن هوش‌مصنوعیQuillBot به شما این امکان را می‌دهد که ایمیل‌ها را فورا بنویسید و به آنها پاسخ دهید، با استفاده از ابزار بازنویسی و Grammar Checker برای تنظیم هر ایمیل با صدای خود. QuillBot با شما می‌نویسد و ارتباط موثر را به گونه ای که برای شما صادق است تضمین می کند. 

۴- Sider
این افزونه هم یکی‌ازمحبوب‌ترین افزونه‌های گوگل کروم درسال۲۰۲۳محسوب می‌شود که ازابزارهای‌مختلف‌اعم‌از ChatGPT و Bard بهره می‌برد و می‌توانید درهرشرایطی از آن برای پرسش ازChatGPTوBard ودریافت پاسخ مورد‌نظراستفاده کنید.

۵- Teal
افزونه‌ای برای افرادی که به دنبال شغل هستند. این افزونه کمک می‌کند که شغل و قرارداد خاصی را جست وجو و برای خود رزرو کنید.

۶- Transkriptor
افزونه‌ای باز هم مبتنی بر هوش مصنوعی که برای جلسات درس آنلاین فوق‌العاده است چون صدا را به متن تبدیل می‌کند. این افزونه از ۱۰۰زبان مختلف هم پشتیبانی می‌کند.

۷- Bonjourr
این افزونه برای کسانی است که عاشق طراحی مینیمال هستند چون صفحه اصلی مرورگر کروم را تغییر می‌دهد.

۸- Speechify
 برخلاف Transkriptor، کار این افزونه تبدیل متن به صداست. به این صورت که شما متن مورد نظر را به آن می‌دهید و این افزونه هم آن را برای‌تان می‌خواند.

۹- Equalizer
همانطور که از نامش پیداست، این افزونه برای تنظیم فایل‌های صوتی مختلف مورد استفاده قرار‌می‌گیرد.

۱۰- BTRoblox
افزونه‌ای که درواقع یک پلتفرم آنلاین برای ساخت بازی محسوب می‌شود.همچنین می‌توانید بازی‌های ساخته شده توسط دیگران را هم تجربه کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها