مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام عنوان کرد:

تعاون روستایی استان پیشتاز در انجام کشت قراردادی

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ۲۶ شرکت تعاون روستایی در استان ایلام فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۴۳۸۲۸۷

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از مهر، حمیدرضا شکری  اظهار کرد: در باب اهمیت تعاون روستایی در جامعه علاوه بر اینکه تعاونی مبنا و ریشه اسلامی دارد، یادآور ارزش‌های مبتنی بر همبستگی، مشارکت، اتحاد و مسئولیت پذیری اجتماعی و حتی اقتصادی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: اگر توسعه تعاون در کشور بخش تحقق پیدا کند و بدان اهمیت داده شود، قطعاً مسیر پیشرفت و توسعه کشور فراهم خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام تصریح کرد: لذا یکی از مهمترین راهکار‌های جمع آوری سرمایه‌های اندک در کنار انباشت خلاقیت‌های متنوع فردی و جمعی و تصری احساس مسئولیت اجتماعی از طریق ترویج فرهنگ تعاون و تشکل‌های تعاونی است.

شکری افزود: تعاونی‌های روستایی نقش بسزایی در رونق محصولات کشاورزی یا حتی دامداری در روستا‌ها دارد، تعاونی‌ها می‌توانند واسطه بین روستا و شهر باشند و مهمترین بخش اقتصادی کشور هستند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید در این بخش کمک زیادی داشته باشند و از این طرح حمایت کنند، به عنوان مثال راه اندازی تعاونی‌های فرآوری یکی از مهمترین بخش‌هایی است که با توجه به ظرفیت‌های روستا‌های استان باید به آن توجه شود.

مدیرکل تعاون استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام ظرفیت‌های بالایی در تشکیل تشکل‌ها و تعاونی‌ها دارد، ۲۶ مورد تشکل تعاونی در سطح استان فعال است که این شرکت‌ها تعاونی خدماتی را به روستائیان و کشاورزان از قبیل توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی، توزیع آرد ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین این تشکل‌های تعاون روستایی علاوه بر این خدمات، خرید محصولات کشاورزی را از جمله گندم، کلزا، ذرت و حبوبات را نیز در دستور کار دارد.

شکری عنوان کرد: توزیع مواد سوختی برای روستائیان و کشاورزان و خرید میوه شب عید از دیگر فعالیت‌های تشکل‌های تعاونی روستایی است.

وی ادامه داد:، اما غیر از این تشکل، تشکل‌های دیگری در زمینه شرکت‌های تعاونی دامداران به تعداد ۱۲ مورد، شرکت تعاونی مرغداران به تعداد ۱۴ شرکت تعاونی، شرکت‌های تعاونی زنبورداران ۱۰ شرکت و شرکت‌های کشاورزی نیز ۱۸ شرکت در قالب تشکل‌ها ساماندهی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها