حرکت درست وزیر ورزش روی صفحه شطرنج

پریدر، سرمایه‌ای که سوخت نشد

هفته گذشته شادی پریدر به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج منصوب و جانشین شهرام عظیمی شد. این فدراسیون مدت‌ها و از زمانی که مهرداد پهلوان‌زاده ریاست آن را بر عهده داشت درگیر حواشی زیادی بود و در دوران حضور حسن تامینی هم این حواشی ادامه پیدا کرد.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۱۴

با انتخاب تامینی به عنوان رئیس فدراسیون شطرنج، شادی پریدر نایب رئیس این  فدراسیون شد، اما برخی تلاش کردند او را درگیر این حواشی کنند و تا حدودی هم به موفقیت رسیدند؛ اما واقعیت این است که پریدر یکی از سرمایه‌های مهم ورزش کشور است و نمی‌توان به سادگی این چهره مطرح و بین‌المللی شطرنج ایران را نادیده گرفت؛ آن هم در شرایطی که در بین قهرمانان سابق ورزش کشور، تنها تعداد بسیار کمی از آن‌ها توانستند در حوزه مدیریت فدراسیون‌ها نقش آفرین باشند.

پریدر اولین استاد بزرگ زن شطرنج ایران محسوب می‌شود و او بود که مسیر را برای دیگر دختران شطرنج‌باز هموار کرد تا آن‌ها هم بتوانند به رویای خود که کسب نُرم استاد بزرگی است دست پیدا کنند. در همان دورانی که پریدر در فدراسیون شطرنج نایب رئیس بود همه تلاش خود را برای اینکه اتفاقات خوبی برای شطرنج ایران رخ دهد انجام داد. قطعا حالا او باتجربه‌تر از گذشته به وظایف خود به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج عمل خواهد کرد.

در گذشته بسیاری از سرمایه‌های ورزش کشور به دلایلی عجیب کنار گذاشته شدند؛ اما باید به کیومرث هاشمی دست مریزاد گفت که با انتصاب شادی پریدر به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج، اجازه نداد او به سرمایه‌ای سوخته برای ورزش کشور تبدیل شود.

در سایر رشته‌های ورزشی هم می‌توان چهره‌هایی را یافت که به جهات مختلف از جمله هجمه‌هایی عمدتا نادرست به گوشه‌ای رانده شده‌اند. قطعا هاشمی در ادامه به چنین مواردی ورود خواهد کرد و و از ظرفیت این افراد استفاده خواهد شد. این اتفاقات باعث خواهد شد ورزش کشور سمت و سوی بهتری به خود بگیرد و همچنین تیر حاشیه‌سازان هم به سنگ بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها