اعلام جدید ایلان ماسک به این نکته اشاره دارد که تسلا به زودی بسته‌ای را ارائه می‌دهد که وانت برقی سایبرتراک (Cybertruck) را قادر می‌سازد به عنوان یک قایق واقعی استفاده شود.
کد خبر: ۱۴۳۶۸۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، ایلان ماسک برنامه شرکت تسلا برای معرفی بسته‌ای را تایید کرده است که وانت برقی سایبرتراک را که به تازگی عرضه شده، قادر می‌سازد به عنوان یک قایق واقعی استفاده شود.

ایلان ماسک در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت: ما یک بسته مدرن ارائه می‌کنیم که سایبرتراک را قادر می‌سازد حداقل ۱۰۰ متر را در آب به عنوان یک قایق طی کند.

این اعلام هیجان انگیز درست پس از اولین عرضه وانت‌های سایبرتراک عنوان شده است که به شکل رسمی از اول دسامبر ۲۰۲۳ آغاز شد و انتظار مشتاقان را پایان بخشید.

این اعلامیه می‌تواند پس از انتشار ویدیویی در هفته گذشته که در آن یک سایبرتراک در مواجهه با یک سناریوی چالش‌برانگیز آفرود نیاز به کمک پیدا کرد، کمک کننده باشد. در آن ویدیو، یک وانت پیکاپ فورد F-۱۵۰ وارد عمل می‌شود و با موفقیت سایبرتراک را از مخمصه بیرون می‌کشد.

این ویدیوی غافلگیرکننده باعث شعله‌ور شدن صحبت‌ها در مورد توانایی سایبرتراک در خارج از جاده شده و منجر به پرسش‌هایی درباره دوام مورد ادعای تسلا و عملکرد کلی سایبرتراک شده است.

ایلان ماسک قبلاً در اوایل سال ۲۰۲۰ به امکانات خاکی-آبی سایبرتراک اشاره کرده بود. در آن زمان ایلان ماسک در پاسخ به یک تصویر سه بعدی از یک هنرمند که سایبرتراک را به شکل یک کشتی نشان می‌داد، گفت: من معتقدم که ما می‌توانیم این قابلیت را ایجاد کنیم.

پس از آن در طول سال‌های بعد، ماسک ویژگی‌های سازگاری با آب این وانت برقی را با کنایه مطرح و تأیید کرد که سایبرتراک به اندازه کافی ضد آب است تا بتواند برای مدت کوتاهی به عنوان یک کشتی عمل کند و آن را قادر می‌سازد از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و حتی دریا‌های نسبتا آرام عبور کند.

وی سال گذشته اظهار داشت که هدف این است که سایبرتراک را قادر سازیم تا از یک امتداد آبی در مسافتی حدود ۳۶۰ متری عبور کند.

به گفته پایگاه Electrec، پس از آغاز تحویل تسلا سایبرتراک در ماه گذشته، مشخص شد که حالت آفرود آن دارای یک «حالت در آب راه رفتن» (Wade Mode) است که بسته‌های باتری آن را به منظور آب‌بندی شدن تحت فشار قرار می‌دهد.

طراحی مفهومی

یک طراحی مفهومی بالقوه برای این مفهوم را می‌توان با محصولی به نام سایبرکت (Cybercat) ساخته یک استارت‌آپ مستقر در سیاتل نشان داد که یک افزودنی است که تسلا سایبرتراک را به یک کِلک (جسم شناور در آب) تبدیل می‌کند. علاوه بر این، امکانی برای هیدروفویل ارائه می‌دهد.

ارتفاع قابل تغییر و تطبیقی سایبرتراک و زیره‌های بادی تاشو سایبرکت در کنار هم کار می‌کنند تا از فاصله مطلوب از سطح زمین اطمینان حاصل شود. هنگام انتقال به داخل آب، موتور‌های الکتریکی، زیره‌های بادی و هیدروفویل‌ها به شکل یکپارچه به سمت پایین جمع می‌شوند و چرخ‌ها نیز جمع می‌شوند و به آسانی شناور ماندن روی آب را تسهیل می‌کنند.

گفته می‌شود که سایبرکت در آب‌های کم‌عمق یا اطراف اسکله‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و از چرخش چرخ‌های سایبرتراک برای تامین نیروی پیشران و هدایت کنترل شده استفاده می‌کند.

همچنین شرکت سازنده اعلام کرده است که یک فرد به تنهایی می‌تواند بدون زحمت این سیستم را در زمان کمتری نسبت به راه اندازی یک قایق راه‌اندازی کند.

همه عناصر به راحتی جمع می‌شوند و مجموعه‌ای جامع از حسگر‌های اتصال قاب، اتصالات برق و داده و مبدل‌های فشار به صورت دیجیتالی مونتاژ دقیق همه جنبه‌های سایبرکت را قبل از ورود به آب تأیید می‌کنند.

اکنون باید ببینیم که تسلا چگونه این امکان شناوری سایبرتراک را ارائه می‌دهد. همچنین باید منتظر ماند و دید که آیا با مفاهیم خارجی مانند سایبرکت همکاری می‌کند؟ در هر صورت، علاقه‌مندان به ماجراجویی در انتظار یک تجربه هیجان‌انگیز با وانت برقی خاص تسلا هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها