یزد- استاندار یزد با اشاره به نگاه ویژه به تکمیل پروژه راه آهن یزد-اقلید در سفرهای رئیس جمهور به استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 532 میلیارد تومان به تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۴۳۶۴۸۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در خصوص برنامه دولت برای تکمیل راه آهن یزد-اقلید، گفت: عملیات اجرایی راه آهن یزد-اقلید از دولت دهم آغاز و در آن دولت اقدامات و فعالیت های ارزشمندی جهت اجرای این پروژه صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه مسائل مربوط به این پروژه در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز به عنوان یکی از ابرپروژه های مهم استان دنبال شد، اظهارداشت: این پروژه با توجه به عدم اجرای علائم مخابراتی، ایستگاه های لازم در طول مسیر و ...، به صورت ناقص افتتاح و نتوانست تائیدیه های فنی شرکت راه آهن را اخذ کند.
 
استاندار یزد با اشاره به عدم عبور قطار از خط ریل یزد-اقلید؛ از زمان افتتاح پروژه تا کنون خاطرنشان کرد: تکمیل این ابرپروژه، از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت به طوریکه در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان 383 میلیارد تومان به صورت کامل به آن تخصیص یافت.  

فاطمی با اشاره به نگاه ویژه به پروژه مذکور در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، تصریح کرد: در این سفر 150 میلیارد تومان برای این پروژه دیده شد که به صورت اسناد خزانه تحویل داده شده است.  

استاندار یزد در ادامه بهره برداری کامل از پروژه راه آهن یزد-اقلید را مستلزم تامین مالی 150 میلیارد تومانی دانست و اظهارکرد: افتتاح و بهره برداری از این پروژه، یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور در جلسه پیگیری ویژه طرح های ریلی کشور بشمار می رود.
 
وی افزود: امید است در پرتو پیگیری های مجموعه استان و شرکت زیرساخت، این پروژه تکمیل، تائیدیه های فنی شرکت راه آهن کشور اخذ و تا پایان سال جاری به صورت کامل به بهربرداری برسد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها