مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان گفت:

تسهیل‌گری حضور افراد دارای معلولیت در شعبات رأی‌گیری

مرحله استانی اولین جشنواره ورزشی جام بلند همتان ویژه معلولان استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۷۱
نویسنده تا

به گزارش جام جم آنلاین ،مرحله استانی اولین جشنواره جام بلند همتان ویژه معلولان استان اردبیل با همکاری هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی و اداره کل بهزیستی در ۶ رشته ورزشی و با حضور ۴۰ ورزشکار معلول با محوریت بازی‌های بومی محلی ویژه معلولین (cbr) برگزار شد.
این جشنواره ورزشی با حضور ۴۰ ورزشکار معلول از سراسر استان در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار شد.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه یکی از مصادیق توانمندسازی معلولان فعالیت‌های ورزشی است، گفت: بر این اساس توسعه ورزش معلولان در صدر برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان اردبیل قرار دارد.
رضا محمدی افزود: این مسابقات در راستای توانمندسازی افراد معلول، برابرسازی فرصت‌ها و تلاش در جهت افزایش مشارکت اجتماعی افراد داری معلولیت برگزار می‌شود.
رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل نیز گفت: طبق تفاهم‌نامه فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی و سازمان بهزیستی در جهت شناسایی استعداد‌های افراد معلول و ظرفیت‌سازی و ساماندهی آن‌ها برای حضور در رقابت‌های ورزشی و همچنین تیم‌سازی برای حضور افراد معلول در اجتماع این مسابقات در مرحله اول به صورت شهرستانی و هم‌اکنون در استان برگزار شد.
علی تقی‌زاده افزود: در اولین دوره جشنواره بازی‌های بومی و محلی ویژه معلولان استان اردبیل شرکت‌کنندگان در ۶ رشته ورزشی از جمله هفت سنگ‌مهارتی، دوز فیزیکی، چوب کشی، یه قل دو قل، لی لی و دال پلان به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه این مسابقات در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار شد، اظهار کرد: از بین شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها ۱۲ نفر انتخاب و برای حضور در مسابقات کشوری که بهمن ماه امسال در استان مازندران برگزارخواهد شد، اعزام می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها