بارش‌های استان اردبیل از عصر امروز(چهارشنبه ۲۲ آذر) تا صبح پنج‌شنبه (۲۳ آذر) در اکثر مناطق مرکزی و به ویژه جنوبی به شکل برف خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۳۵۶۸۹

به گزارش جام جم آنلاین ،مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان اردبیل از دیروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر) تا ظهر پنج‌شنبه (۲۳ آذر) تحت تاثیر سامانه بارشی سرد و فعالی قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس طی مدت مذکور شاهد آسمانی ابری، مه آلود، توام با کاهش دما و بارش باران و برف خواهیم بود.

کوهی تاکیدکرد: بارش‌ها از عصر امروز(چهارشنبه ۲۲ آذر) تا صبح پنج‌شنبه (۲۳ آذر) در غالب مناطق مرکزی و به ویژه جنوبی به شکل برف خواهد بود؛ لذا به هم استانی‌های توصیه می‌‌شود هشدارهای هواشناسی سطح زرد  و نارنجی را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: بر این اساس، بارش باران گاهی شدید در شهرستان‌های اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی، بارش باران و برف در شهرستان‌های اردبیل، کوثر، نیر، سرعین، مشکین‌شهر و نمین، بارش برف در برخی مناطق شهری در شهرستان‌های خلخال، نیر، سرعین، مشکین‌شهر و نمین، کولاک برف در مناطق کوهستانی و کاهش محسوس دمای هوا در مناطق سردسیر استان در روز پنج‌شنبه، انتظار می‌رود.

وی عنوان کرد: اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به‌دلیل لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی، کاهش دید بر اثر مه در جاده‌های مواصلاتی، وقوع یخبندان در مناطق سردسیر استان و تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

کوهی تصریح کرد: احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی به‌ویژه در گردنه الماس  و صایین و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی یخبندان در مناطق سردسیر، استفاده از ضدیخ در بتن‌ریزی سازه‌ها در مناطق سردسیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و کنترل دمای سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل عنوان کرد: از بعدازظهر روز پنج‌شنبه با خروج سامانه‌ی بارشی از شدت ناپایداری‌ها و ابرناکی کاسته می‌شود. ازاین‌رو روزهای جمعه (۲۴ آذر) و شنبه (۲۵ آذر) جو استان پایدار بوده و پدیده غالب رخداد مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها