یزد- آیین آغازین مرحله منطقه ای مسابقات قرآن کریم ویژه زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت به میزبانی اداره کل زندان های استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۶۷۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، در این آیین که با حضور سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد، عرشیان معاون دادگستری استان، حجت الاسلام صادقی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه یزد و جمعی از مسئولین استانی در سالن شهید بهشتی این اداره کل برگزار شد، مرحله منطقه ای مسابقات قرآنی زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت منطقه 7 کشور با حضور مددجویان استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و بندرعباس آغاز شد.

مدیرکل زندان های استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش قرآن در اصلاح و تربیت مددجویان و همچنین تاکید نظریه اسلام درباره نگهداری زندانیان گفت: از مهمترین هدف سازمان زندان ها اصلاح و تربیت مددجویان است، هرچند تحقق اصلاح و تربیت مطلق، فرایندی دشوار می باشد اما خوشبختانه در زندان های ما این مهم به صورت نسبی محقق شده است.

رضا مقبلی با اشاره به آیه شریفه 32 سوره مائده گفت: آرم سازمان زندان ها مزین به 1شعار اصلی ما در اصلاح و تربیت است و امروز شاهد هستیم در زندان های کشور مددجویان حافظ یک جزء تا 30جزء قرآن شدند و با یاری جستن از قرآن و تمسک به اهل بیت در مسیر صحیح تربیتی قرار گرفته اند.

وی تصریح نمود: ما وظیفه داریم زمینه‌ای فراهم کنیم تا مددجویان به این ریسمان الهی و حبل‌المتین نزدیک شوند و از فرصت‌هایی که دارند، به خوبی بهره‌مند شوند. در استان یزد اقدامات خوبی انجام شده، به نحوی که ۶۲۰ نفر حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم هستند.

وی تدبیر و توجه به آیات قرآن را لازمه تغییر در انسان ها دانست و افزود: تبلیغ سیره عملی زندگی پیامبر و ائمه اطهار، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ما مربیان اصلاح و تربیت در برابر مددجویان وظیفه داریم معلمان تربیتی باشیم.

رئیس ستاد برگزاری این دوره از مسابقات درخصوص شیوه ی برگزاری و نحوه میزبانی استان یزد اظهار داشت: این مسابقات در 14 رشته ی آقایان و 11 رشته بانوان از امروز سه شنبه 21آذر به صورت مجازی در دو گروه بانوان و آقایان بزرگسال و همچنین مددجویان کانون های اصلاح و تربیت نیز در دو گروه پسران و دختران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها