ملحم الحجیری، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

نقشه‌راه پیروزی در برابر دشمن صهیونیستی

حسن مراد، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

طرفداران سازش، بازندگان همیشگی

سکوت معنادار برخی دولت‌ها و کشورهای عربی در برابر جنایات بی‌حد و حصر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، منجر به خشم ملت‌های مسلمان از آنها شده‌است. برخی کشورهای عربی مانند امارات، بحرین و عربستان‌سعودی به جای حمایت از مردم غزه در برابر بمباران و نسل‌کشی صهیونیست‌ها، مشغول رایزنی پشت‌پرده با واشنگتن و تل‌آویو در مواجهه با جریان مقاومت فلسطین هستند.
کد خبر: ۱۴۳۵۵۳۴
 
با این حال، رزمندگان مقاومت بارها نشان داده‌اند که در برابر توطئه‌ها و اقداماتی که ازسوی دشمنان صورت می‌گیرد، تسلیم نمی‌شود. دراین خصوص گفت‌و‌گویی با حسن مراد، نماینده پارلمان لبنان صورت داده‌ایم.

چنانچه ازمواضع برخی کشورهای عربی بر‌می‌آید، آنها در‌خصوص لزوم مواجهه باحماس ونابودی مقاومت درغزه با صهیونیست‌ها اشتراک نظر دارند. ضمن آن‌که رایزنی‌هایی نیز میان آنها و کاخ سفید و اتحادیه اروپا در استناد به راهکار دو دولتی وجود دارد. نظر شما در این خصوص چیست؟
مسأله فلسطین، مسأله ملت‌های جهان اسلام است و آزادی قدس شریف، ریشه در اعتقادات و آرمان‌های ما دارد. در چنین شرایطی نمی‌توان نسبت به موضوع فلسطین، نگاهی بی‌تفاوت داشت یا در قالب یک معامله یا زد‌وبند سیاسی، مانند آنچه میان طرفداران سازش و صهیونیست‌ها و آمریکا صورت می‌گیرد، بتوان آن را تحلیل کرد. اتفاقا مواضع واقعی دولت‌ها، در بزنگاه‌ها و لحظات سرنوشت‌ساز مشخص می‌شود. در این خصوص باید میان ملت‌ها و دولت‌های عربی تفکیک قائل شد. مردم کشورهای عربی در حمایت از مقاومت فلسطین اکثرا حضوری پرشور و حتی بی‌سابقه داشتند. ملت‌های عربی ثابت کردند که حامی آزادی فلسطین و مقاومت هستند و تسلیم‌پذیری در برابر دشمن صهیونیستی را برنمی‌تابند اما در این میان دولت‌هایی هستند که بر‌خلاف ملت‌ها، در مسیر رایزنی و مصالحه با دشمن صهیونیستی گام برمی‌دارند. بهترین تعبیری که در‌خصوص این کشورها و بازیگران می‌توان به کار گرفت، این است که آنها به شکست عادت کرده‌اند. 
 
با توجه به شرایط و بستری که نظام بین‌الملل در آن قرار داشته و دارد، وقوع عملیات طوفان‌الاقصی چه تاثیری بر مناسبات قدرت در منطقه ایفا خواهد کرد؟
صراحتا می‌گویم که اکنون موازنه قدرت به سود جریان مقاومت برهم ریخته و همین مسأله به عصبانیت و سردرگمی دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مقاومت منجر شده‌است. از سوی دیگر، غزه به نماد پایداری در جهان تبدیل شده‌است. این‌که هر روزه در گوشه و کنار دنیا، جمعیتی عظیم گرد هم آمده و با برپایی تظاهراتی که در تاریخ این کشورها سابقه نداشته، جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنند، موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنار آن گذشت. مقاومت توانسته است ادبیات و رویکرد خود را به جهانیان اثبات کند. پیام تحولات اخیر غزه مشخص است. این‌که ارزش‌های پایداری و مقاومت در طول دهه‌های پس از اشغال فلسطین توسط دشمن صهیونیستی نه‌فقط از بین نرفته، بلکه نسل به نسل منتقل شده‌است. در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت و توقف‌پذیر نیست. 
 
به سردرگمی دشمنان در جنگ غزه اشاره کردید. این‌که پس از وقوع عملیات طوفان‌الاقصی آنها قدرت محاسبه خود را از دست داده‌اند. در این خصوص بیشتر توضیح دهید.
دقیقا همین‌طور است. زمانی که موازنه در میدان نبرد بر هم می‌ریزد، دشمن سردرگم می‌شود. این قاعده درخصوص جنگ غزه نیز کاملا ملموس است. از یک‌سو، دشمنان شروط به نسل‌کشی در غزه کردند، زیرا جرات رویارویی با رزمندگان مقاونت را نداشتند. رزمندگانی که به معنای واقعی درطول سال‌های گذشته و اخیر از فلسطین، مساجد و کلیساهای آن صیانت کرده‌اند. نکته دیگری که به فقدان محاسبات تاکتیکی و راهبردی از سوی دشمن منجر شده، به پیوستگی جبهه مقاومت باز‌می‌گردد. اکنون دشمن در مواجهه با گفتمان مقاومت، تنها با یک سرزمین(فلسطین) مواجه نیست وصدای کنونی مقاومت در میدان غزه، کرانه باختری، لبنان، یمن، عراق، سوریه و ایران است. پس ما با جبهه‌ای مواجه هستیم که در برابر جنایات دشمن صهیونیستی ایستاده و قدرت و همگرایی اعضای آن نیز مثال‌زدنی است. معتقدم مقاومت غزه در برابر دشمن صهیونیستی پیروز شده و استیصال تل‌آویو را در دنیا به تصویر کشیده‌است. فراری شدن ساکنان شهرک‌های اطراف غزه و رسیدن موشک‌های حماس به عمق استراتژیک اراضی اشغالی، جملگی نشان داد که مقاومت به بلوغ عملیاتی قابل‌توجهی رسیده‌است. درچنین شرایطی شکست دشمن در آینده‌ای نزدیک قطعی خواهد بود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها