آیا دنبال بهترین پخش کننده ویدئو هستید؟ این مطلب به معرفی محبوب‌ترین مدیا پلیرها برای ویندوز  و مکینتاش می پردازد. امروزه هر لپ‌تاپ یا سیستم رایانه‌ای دارای یک پخش‌کننده ویدئویی ازقبل نصب‌شده باعملکرد مناسبی دارد پس چرا باید یک پخش کننده ویدئوی اضافی را در سیستم خود نصب کنید؟ این سوالی است که اگر شما با پخش یک ویدئو دررایانه خود دچار مشکل شده‌اید ونتوانستید آن رااجرا کنید حتما دنبال پخش‌کننده دیگری خواهید گشت که دراین‌مطلب انواع بهترین ویدئو پلیرهارامعرفی خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۴۳۵۰۹۱
نویسنده حمیدرضا خاتونی - سردبیر کلیک
 
۱- VLC Media Player 
VLC پخش‌کننده‌ چندرسانه‌ای متن باز ورایگانی است که قابلیت اجرا روی بسترهای گوناگون را دارد و قادر به اجرای اکثرفایل‌های چندرسانه‌ای‌ وهمچنین پخش دی‌وی‌دی‌ها، سی‌دی‌های‌صوتی، سی‌دی‌های‌ویدئویی و پروتکل‌های مختلف است؛ یک نرم‌افزار آزاد پخش‌کننده صدا و تصویر است.

۲- Media Player Classic Home Cinema 
مدیا پلیر سینمای خانگی کلاسیک درسال۲۰۰۳ راه‌اندازی شد، قابل اعتماد، سبک وزن، منبع باز است و ازهمه فرمت‌های رایج فایل‌های ویدئویی و صوتی برای سهولت پشتیبانی می کند.
 
۳- PotPlayer
پات‌پلیر یک نرم‌افزار پخش کننده چندرسانه‌ای است که توسط شرکت ارتباطات داوم، برای سیستم عامل ویندوز توسعه یافته است. این برنامه رتبهٔ بسیار بالایی‌ گرفته‌است به‌طوری که لایف‌هکر آن را بهترین نرم‌افزار پخش فیلم برای ویندوز معرفی می‌کند.

۴- GOM Player
پخش کننده GOM که میلیون‌ها نفرازآن استفاده می‌کنند پرازویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی، سرویس یاب کدک، تکرار AB و جلوه‌های ویدئویی است که ارائه می‌دهد.

۵- پلکس
یکی ازمحبوبترین پخش کننده‌های چندرسانه‌ای برای گوشی‌های هوشمند و دسکتاپ، Plex نام دارد. سازندگان این برنامه به تازگی خبری را درمورد آن اعلام کرده‌اند که احتمالا به محبوبیت آن بیش‌ازپیش خواهد افزود. براساس اعلام سازندگان Plex Media Player ازاین پس برای همه رایگان خواهد بود. تا پیش ازاین، برخی از قابلیت‌های این برنامه با پرداخت پول فعال می شد که این قابلیت‌ها از این پس رایگان عرضه می‌شو‌د. 

۶- KMPlayer
KMPlayer نرم‌افزاری حرفه‌ای با حجم مناسب، قادر به پخش تقریبا ۹۹درصد فرمت های صوتی و تصویری است. KMPlayer طیف گسترده‌ای اززیرنویس‌ها را پشتیبانی می‌کند وبه شما امکان می‌دهد به روش‌های مختلف صدا، فیلم واسکرین شات را ضبط کنید. KMPlayer تقریبا تمام رمزگذارهای ضروری موردنیاز برای پخش رسانه را شامل می‌شود. علاوه‌براین، برای فراتررفتن ازمحدودیت رمزگذارهای‌داخلی، می‌توان ازرمزگذارهای‌خارجی مانند رمزگذارهای‌تجاری h.۲۶۴ یا رمزگذارهای‌صوتی‌cyberlink/intervideo استفاده کرد.

۷- Windows Media Player
Windows Media Player  ویندوز مدیا پلیر را همه کاربران ویندوز شرکت مایکروسافت می شناسند و می توان به عنوان قدرتمندترین پلیرهای و معروف‌ترین آنان یاد کرد. با این برنامه می‌توانید به پخش تمامی فایل‌های چندرسانه ای روی سیستم خود  یا کامپیوترهای قابل حمل نظیر لپ‌تاپ بپردازید. از ویژگی‌های بارز این برنامه می‌توان به امکان پخش موزیک‌های آنلاین و همچنین امکان رایت فایل‌های چندرسانه‌ای روی CD و DVD اشاره کرد.

۸- Kodi
Kodi ، نرم‌افزار رایگان و متن باز(open source) در زمینه پخش فایل‌های رسانه‌ای روی تلویزیون‌های دیجیتال است. اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از تلویزیون‌های دیجیتالی پیشرفته و برنامه‌پذیر بهره می‌برید می‌توانید به کمک این محصول سیستم کاری تلویزیون خودرا به مقدارزیادی ارتقا‌ببخشید.

۹- MediaMonkey
MediaMonkey Gold نرم افزاری کاربردی که با آن می‌توانید فایل‌های صوتی وآلبوم‌های خود را پخش، رایت، برچسب گذاری وسازماندهی کنید. این برچسب‌گذاری برای فهرست‌بندی موسیقی شما استفاده می‌شود، بنابراین می‌توانید به‌سرعت هر آهنگی را پیدا کنید. 

۱۰- DivX 
نرم افزاری با محیطی بسیار ساده وابزاری بسیار کامل برای پخش فیلم های DivX است اما در درجات بعد فرمت‌های دیگر تصویری نیز پخش می‌کند. کاربران قادرند با این نرم‌افزار کارهای جالب دیگری را هم انجام دهند ازجمله این که لوح های فشرده را رایت و دانلود های خود را مدیریت کنند و چندین و چند کار دیگر که با DivX می‌توان انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها