دبیر شورای زکات خراسان شمالی مطرح کرد :

جمع آوری بیش از 30 میلیارد تومان زکات در استان

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ سومین جلسه شورای زکات خراسان شمالی با حضور نماینده ولی فقیه و رییس شورای زکات استان و اعضای این شورا در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۲۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

در این جلسه مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات خراسان شمالی به ارائه خلاصه ای از اقدامات انجام شده در حوزه زکات از ابتدای سال جاری پرداخت. 

وی ضمن تقدیر از اعضای شورای زکات در همکاری با دبیرخانه این شورا گفت: مردم نیکوکار استان از ابتدای امسال تاکنون 30 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که 93 درصد آن در امور محرومین و نیازمندان هزینه شده است. 

دبیر شورای زکات خراسان شمالی افزود:  در استان  ۵۰۰ روستا دارای زکات واجب و مستحب هستند.  

وی با اشاره به همکاری ۹۱۵ عامل افتخاری و ۸۷ مبلغ زکات در استان با دبیرخانه شورای زکات افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۰ جلسه شورای زکات و ۷ همایش توجیهی و تبلیغ با موضوع زکات در سراسر استان برگزار شده است.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت ۳۶ میلیارد تومان زکات  طی سال گذشته توسط نیکوکاران استان، اضافه کرد:  از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات توسط این دبیرخانه در استان جمع‌آوری شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده، ۲۴ میلیارد و‌۱۰۰ میلیون‌ تومان کمک نقدی و ۶ میلیارد تومان کمک غیر نقدی بوده است. 

دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه بخشی از بودجه تعهدی زکات جمع آوری شده باید در امور نیازمندان هزینه شود ادامه داد: از زکات جمع آوری شده ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در امور نیازمندان هزینه شده و ۲ میلیارد تومان نیز در امور عام المنغعه هزینه شده است. 

وی ادامه داد: تامین ۹ سری جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی برای ۲۹۵ نفر، تامین لوازم التحریر برای یک هزار و ۴۵ نفر، آزادی ۳ زندانی جرایم غیرعمد تنها بخشی از این هزینه کرد است. 

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی افزود: پرداخت ۳۴ هزار و ۲۵۱ مورد کمک معیشت و پرداخت ۹۷ هزار کمک موردی به نیازمندان بخش دیگری از هزینه کرد انجام شده زکات در امور محرومین بیان کرد.

گفتنی است؛ زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالای مشخص را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها