معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت:

همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن درخواست از مردم برای همکاری در طرح جمع‌آوری اتباع افغانستانی گفت: امسال ۱۳۰۰ نفر از تبعه افغانستانی جمع‌آوری و طرد شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۴۰۶۳
 به گزارش جام جم آنلاین ،جواد هاشمی مهر گفت: سال گذشته به دلیل تحولاتی که در افغانستان رخ داد، سیاست کشور به این صورت بود که به تبعه افغانستانی اجازه داده شود که وارد کشور شوند، و متأسفانه به استان ما نیز ورود کردند
وی ادامه داد: تعداد تبعه افغانستانی که وارد استان شدند از مرز ۱۱ هزار نفر نیز گذشت و از سال گذشته تا کنون برنامه جمع‌آوری و تبعه افغانستانی را در دستور کار داشته‌ایم.
هاشمی مهر بیان کرد: سال گذشته طرح‌هایی مبنی بر دستگیری و خروج این افراد را داشتیم و امسال نیز تاکنون ۱۳۰۰ نفر شناسایی و طرد شده‌اند.
وی افزود: با توجه به ابلاغیه جدید، در کارگروه امور مهاجران خارجی دستگاه‌های زیربط موظف شده‌اند که از کارگاه‌های اقتصادی بازدید کنند و حضور تبعه افغانستانی را مورد بررسی قرار دهند، استفاده از آنها برای کارفرمایان نیز تبعات و جریمه‌هایی دارد، هم اینکه بنگاه‌های معاملات املاک موظف شده‌اند از اسکان آین افراد خودداری کنند و اگر موردی مشاهده شود جریمه خواهند شد.
هاشمی مهر گفت: اگر این افراد در منازل جا داده شوند، برای افراد متخلف تشکیل پرونده داده می‌شود، خودرو‌هایی که حامل اتباع خارجی هستند، به مدت ۶ ماه توقیف می‌شوند، تبعه افغانستانی ممنوعیت تحصیلی دارند و آموزش و پرورش موظف است اگر افرادی غیرقانونی ثبت نام کرده‌اند اخراج شوند و برای مدیر مربوطه پرونده تخلف تشکیل شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: خانواده‌های شهدا و جانبازان تبعه افغانستانی، اعضای تیپ فاطمیون، افرادی که با خانم ایرانی ازدواج کرده‌اند، نخبگان علمی از این طرح معاف هستند. 
هاشمی مهر ادامه داد: دستگاه‌هایی مثل فراجا، نیروی انتظامی، صمت، اتحادیه اصناف، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شهرداری‌ها موظف به اجرای طرح هستند و طرح با همکاری نیروی انتظامی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: این افراد به اردوگاهی در استان فارس انتقال داده می‌شوند و از آنجا به خطوط مرزی انتقال داده می‌شوند و طرد آن‌ها از کشور انجام می‌ شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست اگر اطلاعاتی از تبعه افغانستانی دارند، با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا با همکاری مردم جمع‌آوری انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها