نخستین نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای اجرای دقیق، برنامه‌ریزی شده و هدفمند طرح ملی «سکوی خدمات محلی» عصر یکشنبه به منظور تقویت مساجد شهرستان بندرعباس برگزار شد.
نخستین نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای اجرای دقیق، برنامه‌ریزی شده و هدفمند طرح ملی «سکوی خدمات محلی» عصر یکشنبه به منظور تقویت مساجد شهرستان بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۴۰۴۰

هرمزگان-جام جم انلاین-نخستین نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای اجرای دقیق، برنامه‌ریزی شده و هدفمند طرح ملی «سکوی خدمات محلی»  به منظور تقویت مساجد شهرستان بندرعباس برگزار شد. 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این نشست اظهار کرد: طرح سکوی خدمات محلی با هدف ترسیم و ترویج گفتمان امامت و تحقق الگوهای اصیل جامعه پردازی ولایی مسجد محور از طریق توانمندسازی و پشتیبانی از امامان و سایر کنشگران فعال در مساجد اجرا می شود.

اسلام خواجه یی ادامه داد: این طرح در گام نخست در راستای تقویت و جهت‌دهی به مشارکت مردمی با محوریت مسجد در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح به بررسی مهم‌ترین مسائل و همچنین ظرفیت‌های شهرداری برای برطرف کردن مسائل اولویت‌دار، نحوه بهره‌گیری از ظرفیت موثر مساجد محلات در حل مسائل شهر، بررسی موانع پیش روی فعال‌سازی مساجد شهر و راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل دارای اولویت پرداخته می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به اینکه در قالب طرح سکوی خدمات محلی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از ظرفیت همدیگر در اجرای برنامه‌ها استفاده کنند.

خواجه یی از وجود گروه‌های هنری از جمله سرود، تواشیح، تئاتر، نمایش طنز و کمدی، اجرای برنامه‌ها، سخنران، قاریان و حفاظ قرآنی، گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یاد که با توجه به مردمی اداره شدن کانون‌ها، نیازمند حمایت مادی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت مساجد و ضرورت حمایت و تقویت آن و نقش مسجد در محلات شهرها، گفت: بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های موردنیاز روز، تاثیرگذار و جذاب نکته برجسته و مثبت طرح سکوی خدمات محلی است.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی با اشاره به تعدد فعالان حوزه مسجد، تاکید کرد: تمامی این نشست‌ها و اجرای برنامه‌ها و طرحها باید به این موضوع منجر شود که در طراحی عملیات مشترک شاهد اتفاق و عملیاتی در میدان باشیم.

وی با انتقاد از ضعیف بودن کار جمعی در حوزه فعالیت‌های دینی و اجتماعی افزود: در کار جمعی برکت وجود دارد و امیدواریم نهادهای درگیر در اجرای طرح سکوی خدمات محلی با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محدود پاسخ مناسبی به مطالبات و درخواست‌های متنوع در حوزه مسجد محلات شهر بندرعباس بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها